• LivetsGåtor

    Olyckligt kär i en YouTuber

    Jag har sen några veckor tillbaka blivit förälskad i en YouTuber.
    Självfallet vet jag att det inte kommer "bli nåt mellan oss", så det är inte där problemet ligger, i att övertyga mig om det.
     
    Utan problemet ligger i att jag kan inte sluta tänka på honom fast jag vill.
     
    Såfort jag loggar ut längtar jag efter att se hans ögon, exakt som när man är kär irl.
    Han överraskade mig totalt, snubblade över hans kanal av en slump.
    Han har uppdaterat dagligen sedan ca 1 år tillbaks, så det har funnits många klipp att titta ikapp och "lära känna honom" på. 
    Han var inte ens mibn typ från början, fann honom inte speciellt attraktiv först.
    Men ju mer jag har tittat, ju mer har jag fattat tycke.

    Han är mycket ärlig och öppen. För att inte tala om hans ögon. Jag får värme i solarplexus och hjärtat när jag ser dom.
    Blev förvånad första ggn jag märkte detta, tyckte först bara han var klok och smart, kollade några lediga timmar och 
    när jag loggade ut kände jag en underlig värme i mellangärdet som jag inte känt på flera år.
    Han har liknande värderingar som jag, och tänker i samma tankebanor. 
     
    Jag är medveten om att mina endorfiner förmodligen har blivit kapade.
    Hjärtat gör igen skillnad på fiktion och verklighet, och när han talar rätt till kameran uppfattar mina endorfiner att 
    "det är riktat mot mig", och belöningscentrat går väl igång.
    Han är dessutom Bög och bor inte ens i Sverige.
    Så jag fattar att denna kärlek inte är rationell. Men skadan är redan skedd, kärlekens spell ligger redan över mina axlar.
     
    När jag försökt sluta följa hans uppdateringar har jag kännt tomhet och sorg, undefär som när man bryter upp en relation!
    Men det sjukaste är att trots att jag är medveten om löjet, känner jag sån sorg att jag gråter.
    När jag kollar hans Videoblogg igen blir jag så kär att jag glömmer alla måsten.
     
    Vad är detta  ? 
    Och framförallt: vad ska jag göra?
     
  • Svar på tråden Olyckligt kär i en YouTuber
  • LivetsGåtor
    FilippaFL skrev 2022-10-01 21:24:49 följande:

    Det enda du kan göra är att sluta följa honom.


    Jo, jag har försökt göra det.


    Men han har även lärt mig så mycket, öppnat nya dörrar.


    Vi har samma intressen
    så det är som att förlora en vän

  • FilippaFL
    LivetsGåtor skrev 2022-10-01 21:28:55 följande:

    Jo, jag har försökt göra det.


    Men han har även lärt mig så mycket, öppnat nya dörrar.


    Vi har samma intressen
    så det är som att förlora en vän


    Ja det blir sorgligt förstås, men tror inte att du har något annat val.
  • LivetsGåtor
    FilippaFL skrev 2022-10-01 21:35:29 följande:
    Ja det blir sorgligt förstås, men tror inte att du har något annat val.
    ja,, det är ju så
  • LivetsGåtor

    Finns det nån annan med liknande erfarenhet?
    Och hur gick det sen?

    Tyvärr upplever man ju inte deras dåliga sidor, så det blir ju blott en förlust
    Risken är att man alltid kommer ha en bitterljuv känsla kvar

    När man bryter upp en vanlig relation så har man vanligtvis sett både bra och dåliga sidor, detta är ensidigt

    Man kanske bara ska köra på?
    Njuta av förälskelsen?

    Fast man priroterar bort annat? 

  • Anonym (A)
    LivetsGåtor skrev 2022-10-01 21:52:36 följande:

    Finns det nån annan med liknande erfarenhet?
    Och hur gick det sen?

    Tyvärr upplever man ju inte deras dåliga sidor, så det blir ju blott en förlust
    Risken är att man alltid kommer ha en bitterljuv känsla kvar

    När man bryter upp en vanlig relation så har man vanligtvis sett både bra och dåliga sidor, detta är ensidigt

    Man kanske bara ska köra på?
    Njuta av förälskelsen?

    Fast man priroterar bort annat? 


    Jag upplever något liknande, i mitt fall är det en musiker, men till skillnad från dig har jag faktiskt möjligheten att träffa honom så det kommer jag att försöka uppnå någon gång i framtiden.

    Om du tycker att den där killen tillför något i ditt liv så njut. Du vet redan att det inte finns någon som helst möjlighet för dig att ta det längre än en skärm, och det kan göra ont i hjärtat att tänka på, men så länge du inte förändrar ditt eget liv utifrån den här förälskelsen (t ex säger nej till dejter med andra killar) så ser jag inget problem med det. Om du prioriterar bort saker så kan det vara skadligt, det beror på vilka saker och hur det händer så där får du berätta mer först.
  • LivetsGåtor
    Anonym (A) skrev 2022-10-02 09:16:47 följande:
    Jag upplever något liknande, i mitt fall är det en musiker, men till skillnad från dig har jag faktiskt möjligheten att träffa honom så det kommer jag att försöka uppnå någon gång i framtiden.

    Om du tycker att den där killen tillför något i ditt liv så njut. Du vet redan att det inte finns någon som helst möjlighet för dig att ta det längre än en skärm, och det kan göra ont i hjärtat att tänka på, men så länge du inte förändrar ditt eget liv utifrån den här förälskelsen (t ex säger nej till dejter med andra killar) så ser jag inget problem med det. Om du prioriterar bort saker så kan det vara skadligt, det beror på vilka saker och hur det händer så där får du berätta mer först.

    Tack för rådet

    Ja, det går lite upp o ner.

    Idag känns det bättre
    Nu försöker jag mer se det som en boost i vardagen, det  positiva är ju att man alltid kan "koppla på han" när man vill, sen lägga på hyllan hehe

    Kändes bättre sen jag skrivit av mig lite

    Tack för alla råd!

  • Anonym (---)

    Det är väl så det blir när tex tonåringar var som förhäxade av Michael Jackson och när han dog, sörjde de som om det varit ens pojkvän som dött. Det är så människan kan reagera, men vad jag läst om det, så sker det mest i tonåren när alla känslor är extra starka. 

    Jag tror det kommer släppa om du möter någon IRL som du blir intresserad av. Då kommer du tänka att det ju faktiskt är på riktigt, ni skulle kunna leva tillsammans, och det här är bara en onlinegrej. 

Svar på tråden Olyckligt kär i en YouTuber