Citronella skrev 2022-10-03 22:56:09 följande:
Skulle det kännas okej för dig att byta om i herrarnas omklädningsrum så länge männen där inte gjorde dig illa?
Tjejer i den åldern ligger mognadsmässigt ca två år före killarna så det är inte konstigt artade känner olika inför nakenhet. Min erfarenhet är att tjejer i den åldern jämför kroppar och absolut kan ha komplex men det här handlar inte om det utan rätten till sitt eget och ett feminint space.
Hade jag varit tvungen att klä av mig naken inför folk hade det inte spelat mig någon roll inför vilket kön, tro det eller ej! De gånger det krävs ett ombyte så skyler jag mig, ett sätt att viss respekt för min omgivning. Jag ger faktiskt blanka fan i det! Men det hör inte hemma i denna diskussion.
Gällande ts så tycker jag, när det inte finns "herrarnas" och "damernas", och barnet behöver en vuxens hjälp, att medföljande förälder självklart ska hjälpa till. Alternativet hade ju varit att skicka in de flickor som behöver hjälp bland pojkarna och det anser jag värre! Visst, man kan som mamma hjälpa andra flickor men jag ser hellre att en pappa hjälper sin dotter i flickornas omklädningsrum än att en främmande mamma tar på min dotter! För om man nu förutsätter att båda är pedofiler så föredrar jag blickar framför beröring!