• Rockbrud

    Pcos? Direkt ivf

    Vi har nu efter två år av misslyckade försök att bli gravida på naturligväg sökt hjälp och hade vårt första klinikbesök i fredags. Det lämnade mer frågor än svar? 
    sperman ok, så där borde det inte vara något. Läkaren konstaterade på basis av ultra att jag har pcos och tydligen en enorm äggreserv. I min mening har jag regelbuden ÄL men nu ska de kollas noggrant. Läkaren föreslog att vi tar nya blodprov+urinprov denna vecka sen kollar vi en månad med Äl å sen föreslog hon att vi går direkt på ivf om inte blodproven visar Nått anmärkningsvärt.
    nu förstod jag inte alls varför direkt på ivf trodde det var sista efter att man prövat annat. Tydligen nått med äggreserven att göra. Hur har ni andra med pcos gjort?

  • Svar på tråden Pcos? Direkt ivf
  • Evelinaaan

    Har man pcos så brukar man börja med ägglossningsstimulering i första hand tror jag? Så var det i mitt fall iallafall, fick tabletter utskrivet och blev gravid på andra försöket! Stod i kö för IVF under tiden vi gjorde behandlingen ifall det inte skulle funka tills dess. 2020 så kom våran dotter, nu ska vi testa samma behandling för syskon! 

Svar på tråden Pcos? Direkt ivf