• Lea Sofie

    Stå ut med bråk (inför barnen)?

    Jag och min sambo har för det mesta det bra ihop och har roligt tillsammans och tycker för det mesta lika.
    Men?. Han har ett problem med humöret och när han blir arg så vill han bråka där och då oavsett om barn är i närheten eller inte.
    Han kallar mig saker och smäller i dörrar och låter inte mig gå undan utanför följer efter mig och kräver svar till jag till slut brister och säger saker jag ångrar vilket han håller emot mig sen. Allt detta inför barnen.
    han kallar mig gammal och tråkig och anklagar mig för otrohet eftersom jag inte orkar ha sex lika ofta längre. Vi har ett gemensamt barn, nyfödd, jag har två sedan innan och hann ett. Jag tar hand om alla dessa och förväntas sedan ändå ha lusten uppe. Jag har sex med honom ibland för att inte humöret ska bli dåligt och han säger då att det är illa att jag gör så och att det är som att han våldtagit mig.

    Nu har vi sagt att det är slut och det verkar slutgiltigt.
    Men jag vill inte ta bonussyskonen ifrån varandra och jag vill inte behöva vara ifrån min bebis.

    vad ska jag göra? 

  • Svar på tråden Stå ut med bråk (inför barnen)?
  • brb92

    Barn ska inte utsättas för sådant. De ska inte vara oroliga och eventuellt rädda för hans humör. 
    Du vet vad du behöver göra för att du och dina barn ska må bra.
    Vänta inte i flera år innan du lämnar.

  • Maymom

    Om barnet är nyfött får det ju bo med dig ett tag då det inte klarar sig utan dig. Är ju främst umgänge som blir aktuellt första åren. Sen kommer det nog kännas lite lättare och övernattning hos pappan kommer börja ske stegvis, det blir ju inte varannan vecka direkt dagen hen fyller 2.

Svar på tråden Stå ut med bråk (inför barnen)?