Vill skiljas från min fru.
Jag har levt med min fru i nästan 20år men nu känns det som om jag vill skiljas.
Det hela började med att min fru ville flytta ut från en lägenhet till att köpa ett större hus. Vi letade i ungefär 1 år tills vi hittade ett rätt tillfälle men jag var fotfarande osäker på om jag ville köpa huset. Iallafall folk började pusha mig min fru började pusha mig till att köpa huset. När vi väl fick bolånelöftet låg räntan på 1.5% vi kom överens med mäklaren att vi ville köpa huset eftersom det såg bra ut med min ekonomi. Vi gick för att träffa banken för att diskutera lånet och helt plötsligt började den jäkla ryss kriget räntan gick upp till 3.2% jag ville såklart tacka nej och häva köpa eftersom ekonomiskt så skulle jag aldrig ha råd att klara av huset. Min fru satt bredvid fortsatte pusha mig att köpa huset hon lovade till och med att vi skall dela på kostnaden på bolånet hon fortsatte och leka med mitt huvud iallafall så gick jag med på köpet och hamnade på en kostnad på 20000kr per månad i bolån.
Sen vi flyttade in i huset har jag hamnat i en svår ekonomisk situation hamnat i skulder min lön på 28000kr i månaden efter skatt räcker knappt till huset jag betalar 20000kr per månad cirka 3-4000kr i elkostnad vatten sopor 1000kr per månad. Min fru som lovade mig att hjälpa mig varje månad minst 10000kr per månad visade sig va lögn hon säger att pengarna räcker inte till och att det räcker knappt till maten jag förstod ju såklart att priserna på mat har ju stigit iallafall så har jag såklart lånat pengar från folk för att klara det hela. Förra veckan räknade på hur mycket folk behöver pengar från mig och såg att jag har skulder på 400000kr.
Jag har såklart hamnat i depression nu och har inte kunnat sova har aldrig var skuldsatt. Igår var min svärfar hem på besök vi pratade hit och ditt sen började han prata om sin ekonomi rätt som det var nämnde han av misstag hur han tog pengar från min fru på 5000kr varje månad min fru började skaka och jag kunde knappt tro det. Jag har gjort allt för henne men nu har jag börjat tappa det jag klarar inte av stressen längre och har inte kunnat sova bra på rätt länge. Om jag tar vidare detta till min familj om att min svärfar har tagit pengar från frugan kommer det såklart bli kalabalik.