• Anonym (wk)

Om man har en sk kemisk graviditet slutar testerna att visa positivt inom några dagar?

som rubriken lyder undrar jag om man kan få positivt på graviditetstest i flera dagar om det är sk kemisk graviditet? Alltså positivt både dagar innan bim och efter?

Testerna är inte svaga utan syns väldigt tydligt, både på vanliga och på digitala. 

Jag är bara orolig för jag testade mig första gången innan bim :/. När borde dom börja visa negativt om det bara var en kemisk?

• Svar på tråden Om man har en sk kemisk graviditet slutar testerna att visa positivt inom några dagar?
  • Anonym (?)

Jamen har du fått en blödning då eller varför misstänker du en kemisk graviditet? Det kallas så om man hunnit testa plus före BIM och sen får en blödning runt BIM. Regelrätt m.f kallar vården det bara om man hunnit till minst v.5. Har du inte blött alls är du självklart gravid.

• Anonym (wk)
    Anonym (?) skrev 2022-10-06 13:18:57 följande:

Jamen har du fått en blödning då eller varför misstänker du en kemisk graviditet? Det kallas så om man hunnit testa plus före BIM och sen får en blödning runt BIM. Regelrätt m.f kallar vården det bara om man hunnit till minst v.5. Har du inte blött alls är du självklart gravid.

Jag fick en färgad flytning men inte mer. Jag ångrar att jag testade mig innan bim då jag läst att kemisk graviditet är vanligt. Inga direkta blödningar. Har haft missfall tidigare så är jätteorolig, bara väntar på att det ska sätta igång. 
  • Anonym (?)
    Anonym (wk) skrev 2022-10-06 13:25:27 följande:
    Jag fick en färgad flytning men inte mer. Jag ångrar att jag testade mig innan bim då jag läst att kemisk graviditet är vanligt. Inga direkta blödningar. Har haft missfall tidigare så är jätteorolig, bara väntar på att det ska sätta igång. 
    Ja, kemiska graviditeter är jättevanligt, men de flesta vet aldrig om dom för mensen kommer som vanligt. En färgad flytning behöver inte alls betyda början på missfall. Vanligt vid tiden för när mensen skulle komma eller bara pga sköra slemhinnor. Din oro kan jag dock förstå- haft 4 m.f själv före första barnet. Och då blödde jag rejält v.7, men det var helt ofarligt. Håller en tumme att det är lika för dig!
  • Anonym (wk)
    Anonym (?) skrev 2022-10-06 13:29:56 följande:
    Ja, kemiska graviditeter är jättevanligt, men de flesta vet aldrig om dom för mensen kommer som vanligt. En färgad flytning behöver inte alls betyda början på missfall. Vanligt vid tiden för när mensen skulle komma eller bara pga sköra slemhinnor. Din oro kan jag dock förstå- haft 4 m.f själv före första barnet. Och då blödde jag rejält v.7, men det var helt ofarligt. Håller en tumme att det är lika för dig!
    Tack. Jag kan inte lita på att jag är gravid pga tidigare missfall. Har inga fler tecken på missfall men jag har tidigare fått ett MA utan några som helst förvarningar om att det var på g så jag litar inte alls på min kropp. Förstår inte hur jag ska stå ut alla dom här veckorna.
  • Anonym (?)

Ta en dag i taget, sysselsätt dig så du inte hinner tänka.

• Anonym (wk)
    Anonym (?) skrev 2022-10-07 13:53:25 följande:

Ta en dag i taget, sysselsätt dig så du inte hinner tänka.

tack^^. Jag försöker verkligen, ska åka bort nu i helgen som tur är. Flera jag känner väntar barn och det gör att jag mår sämre taskigt nog. 
  • Anonym (?)
    Anonym (wk) skrev 2022-10-07 14:58:42 följande:
    tack^^. Jag försöker verkligen, ska åka bort nu i helgen som tur är. Flera jag känner väntar barn och det gör att jag mår sämre taskigt nog. 
    Åk bort du och ha så trevligt! {#emotions_dlg.flower} Och du- jag fattar verkligen att du mår dåligt. Jag tålde till slut inte ens se gravida under de år vi försökte. Jag blev för påmind om min egen kamp.
Svar på tråden Om man har en sk kemisk graviditet slutar testerna att visa positivt inom några dagar?