Dålig miljö på jobbet
Jag skulle gärna vilja höra era åsikter om hur jag ska göra. Jag har ett kontorsjobb inom kommunen som jag egentligen trivs väldig bra med (själva jobbet), men miljön på jobbet gör att jag mår psykisk dålig.En del av kollegorna är tydligen av uppfattningen att de är där för att fika och ha trevlig. De jobbar väldig lite, vilket jag ju egentligen inte behöver bryr mig om. Problemet är dock att de inte förhålla sig tysta och därför påverka mitt arbete (stor kontorslandskap). Det krävs en del koncentraion i det jag gör och ljudnivån leder till att jag presterar mycket sämre än vad jag egentligen är kapabel till. Det leder till att jag antingen får leva med att jag inte kommer vidare och utvecklas som jag egentligen vill, eller att jag får jobba över (oavlönad) för att hinna med allt man rimligtvis hinner under arbetstiden.
Detta tär verkligen på mitt psyke och jag vet att några kollegor, de som vill jobba och tycker de ska göra det de blir betalda för, känner likadant. Men det hjälper inte när chefen inte ser något problem med att det är "lite livlig" på kontoret.
Det tillkommer att det finns några få kollegor som tydligen har dålig impulskontroll och kan slänger ut sig otrevligheter när de känner för det.
Nu vet jag inte hur jag ska gå vidare med detta. Det finns inte många jobb inom mitt område, speciellt inte där jag bor (flytt är ingen alternativ). Jag hade extrem tur och kände mig så lycklig när jag fick detta jobbet. Min man tycker jag ska stå ut, jag kommer vänja mig. Med jag mår verkligen dålig.