• Flugorpåsocker

    Slutsumma vårdnadstvist

    Hej på er! Har googlat (jag lovar) men hittar främst gamla trådar inom ämnet.

    Vad betalade ni för er vårdnadstvist när ni hade hjälp av advokat?
    Har slutförhandling nästa vecka efter att fått tillfällig ensam vårdnad efter den muntliga förberedelsen (som tillslut blev av utan den andra föräldern efter 3 inställda då han vägrade låta sig bli delgiven). Har såklart sparat pengar men nu när det närmar sig är jag ändå nervös att det ska bli mer än vad jag har.

    Så tar tacksamt emot era erfarenheter av kostnader!

  • Svar på tråden Slutsumma vårdnadstvist
  • Flugorpåsocker
    Anonym (.?) skrev 2022-10-07 14:37:41 följande:

    Fråga ditt ombud


    Känns inte jättebekvämt för mig att fråga om kostnaden bara några dagar innan en huvudförhandling och det är därför jag frågar här :)
  • Yllop

    Jurister/advokater brukar ta betalt per timme. Timpriset varierar och kostnaden beror också på ur mycket tid advokaten har lagt ner på just ditt fall. 

  • Anonym (R)

    Jag har fått rättshjälp och betalar endast 5%. Jag har inte hunnit få någon faktura än. Jag är också lite nyfiken vart summan kan landa på.

  • Anonym (R)
    Flugorpåsocker skrev 2022-10-07 15:04:19 följande:
    Känns inte jättebekvämt för mig att fråga om kostnaden bara några dagar innan en huvudförhandling och det är därför jag frågar här :)
    Jag kan ju tänka att advokaten är den som är absolut bäst lämpad att fråga. Så gör det. Inte spelar det väl någon roll att ni ska ha er huvudförhandling snart.
    Tycker det istället låter som du vill ha koll på utgifterna.
Svar på tråden Slutsumma vårdnadstvist