• Sat 8 Oct 2022 22:18
    66486 visningar
    664 svar
    +1
    664
    66486

    BIM november 2022

    Startar en tråd för oss med BIM i november -22. 


    Jag tycker det är lite kul att se vilket försök alla är på. Så jag lägger in mina uppgifter inom en parentes i BIM-listan och så får ni som vill gärna göra det samma. Om man inte vill dela med sig av det så avstår man SÅKLART! 


    Hoppas att november blir en bra månad för alla som hittar in här Hjärta


     


    BIM-lista: 


    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)

  • Svar på tråden BIM november 2022
  • Tue 22 Nov 2022 17:05
    majs0208 skrev 2022-11-22 14:00:23 följande:
    Åh grattis! Vad kul!Hjärta
    Tack snälla Hjärta
  • toenai­l
    Tue 22 Nov 2022 20:22

    Åh, har jag nån här som kan göra mig lite mer klok??

    Jag fick en tid hos gyn idag pga smärtor i livmodern. Jag skulle lämna ett gravtest och beroende på resultatet kunde jag antingen åka hem eller stanna kvar för mer undersökning. 


    Jag och min man försöker med ett syskon och jag har därför haft koll på min ägglossning med ägglossningstest samt tempning. Jag hade ägglossning den 16 november och är ju då inne på ÄL+6 idag. 


    Gravtestet jag lämnade med urin var positivt och jag undrar bara hur i helvete det kan visa positivt så tidigt? Nu fick jag remiss att lämna blod idag samt om 48 timmar för att se om det sker en ökning av hcg. Men jag kan verkligen inte förstå hur ett urinprov kan visa att jag är gravid? Det var inte ens morgonurin. 


    Vågar inte glädjas ännu då det känns som att deras test har visat fel. 


    Vet någon om det kan stämma för då undrar jag varför alla ?testa tidigt? gravtest man köper i butik inte fungerar så tidigt. 

  • Wed 23 Nov 2022 16:55

    Jag antar det va en bortfallsblödning jag hde så hoppar över till decemberteåden!

  • Thu 24 Nov 2022 12:02

    Hej tjejer
    Jag är fundersam på det här med tester. Är på bim+2 enligt flo men bim-2 på en annan menskalender. Jag har aldrig varit med om detta tidigare! Har testat med rfsu testa tidigt och vanliga rfsu test. Alla är negativa. Jag har pyttelite molvärk men inte en tillstymmelse till blödning vid toalettbesök. Skulle ni ha väntat 2 dagar och ta ett clearblue digital eller testat redan imorgon? 

  • Thu 24 Nov 2022 16:43
    Sofiaa38 skrev 2022-11-24 12:02:20 följande:

    Hej tjejer
    Jag är fundersam på det här med tester. Är på bim+2 enligt flo men bim-2 på en annan menskalender. Jag har aldrig varit med om detta tidigare! Har testat med rfsu testa tidigt och vanliga rfsu test. Alla är negativa. Jag har pyttelite molvärk men inte en tillstymmelse till blödning vid toalettbesök. Skulle ni ha väntat 2 dagar och ta ett clearblue digital eller testat redan imorgon? 


    Jag hade väntat några dagar och sett vad som hänt/händer. Om mensen uteblir så kanske det är något. Har du använt ägglossningstest eller trampning för att bekräfta ägglossning? Då är det lite lättare att avgöra vilken som ?gäller?.
  • Fri 25 Nov 2022 06:42


    Herregud. Jag kan inte fatta det. Sitter och skakar på badrumsgolvet och måste börja göra mig iordning och gå till jobbet som om inget hänt. Har inte haft några symtom som jag inte brukar ha mellan ägglossning och mens. Ska berätta för min sambo efter jobbet och tror jag ska vänta med att berätta för familjen på julafton om allt går vägen. Har sånna overklighetskänslor nu att det är inte sant. Hade tänkt  vänta med att testa för är bara på äl +10 idag.
  • Anonym (Under­bart)
    Fri 25 Nov 2022 09:49
    majs0208 skrev 2022-11-25 06:42:00 följande:
    Herregud. Jag kan inte fatta det. Sitter och skakar på badrumsgolvet och måste börja göra mig iordning och gå till jobbet som om inget hänt. Har inte haft några symtom som jag inte brukar ha mellan ägglossning och mens. Ska berätta för min sambo efter jobbet och tror jag ska vänta med att berätta för familjen på julafton om allt går vägen. Har sånna overklighetskänslor nu att det är inte sant. Hade tänkt  vänta med att testa för är bara på äl +10 idag.
    Stort stort grattis!! 
  • Fri 25 Nov 2022 09:58

    Jag vet inte hur man svarar på sitt eget inlägg men nej jag har varken tempat eller använt ältest. Efter att ha slutat med minipiller så har jag haft en mens. Så vi har inte försökt så länge men det är såå jobbigt att vänta! 

  • Fri 25 Nov 2022 10:33

    Hade BIM den 22 november, plussade starkt i morse 😍😭

  • Fri 25 Nov 2022 11:43


    Jag hade en BIM i början av november och en nu i slutet av månaden. Märkte att jag inte fick mellanblödningar som jag brukar dagarna innan mens. Hade dessutom en otroligt orolig mage i flera dagar vilket gjorde att jag började misstänka något. Tog test nu på morgonen en dag innan BIM. Och jag är GRAVID!!!! Sååå svårt att ta in :D 
  • Fri 25 Nov 2022 13:38

    Åh stort grattis till er alla! Många som blivit gravid nu det sista här, kul!! Jag inväntar BIM fortfarande :)

  • Fri 25 Nov 2022 16:30

    wow! Så många som har Plus!!! 😍 stort grattis alla 

  • Fri 2 Dec 2022 21:22
    medioker skrev 2022-10-27 08:28:51 följande:

    Tack så mkt för alla grattis! Jag är så nervös nu att det ska skita sig då det är så långt innan BIM..har BIM på måndag eller tisdag. Blir nervös över att stickorna från RFSU och Testlagret knappt ger något utslag. babyplan visar svagt positivt och fått gravid 1-2 med digital samt ganska tydligt plus med vanliga clearblue..hoppas hoppas det ökar 


    Hej Medioker, hur går det för dig? Jag började tänka på dig vi kom ifrån varandra i alla trådar.. hoppas du mår bra!? Skriv gärna till mig privat om du vill, försökte gå in på din profil men den var låst så skriver såhär nu istället till dig. Själv borde jag vara i vecka 7+5 men har haft dåligt med grav symtom och fick idag brun blodig flytning så känner mig otroligt negativ nu.
  • Mon 19 Dec 2022 07:49
    Cocachins skrev 2022-12-02 21:22:29 följande:
    Hej Medioker, hur går det för dig? Jag började tänka på dig vi kom ifrån varandra i alla trådar.. hoppas du mår bra!? Skriv gärna till mig privat om du vill, försökte gå in på din profil men den var låst så skriver såhär nu istället till dig. Själv borde jag vara i vecka 7+5 men har haft dåligt med grav symtom och fick idag brun blodig flytning så känner mig otroligt negativ nu.
    Åh hej!
    jag har totalt glömt av familjeliv men gick in nu. försökte skriva till dig privat nu med men gick inte heller 😅

    Jag är inne i vecka 12 nu och längtar tills jag är ute ur första trimestern pga mått sååå dåligt. hur går det för dig?? Håller tummarna 🤞 
Svar på tråden BIM november 2022