• Anonym (Kaffedraken)

    Kvinnor som ska bli elaka utan att man gjort dom något

    Hej på er! Man på 27 år här

    Så, har noterat detta fenomenet att vissa kvinnor har en tendens att vara elaka utan att man har gjort dom något? Även fast man är allmänt trevlig och dylikt, så ska de vara otrevliga? Är detta någon form av att dom ska använda en som någon form av slagpåse att ta ut sin ilska på som egentligen är menad någon annan? De kanske dejtar/träffar någon som de är förbannad på, men istället för att ta ut det på dom så ska de ta ut det på en annan?

    Jag menar tygla dig kvinna! Jag är inte din slagpåse, och nej det handlar inte om fenomenet om att man är trevlig för att få ligga eller dylikt, utan allmän ödmjukhet bara.

    Många kvinnor skriker sig hesa om "Incels", men många kvinnor är ju precis likadana?

  • Svar på tråden Kvinnor som ska bli elaka utan att man gjort dom något
  • Anonym (Kaffedraken)

    "Incels" har blivit något som kvinnor vräker ur sig så fort en man blir lite för offensiv med traditionellt manliga åsikter, alltså inte bara när det kommer till kvinnoföraktande män. Senast idag såg jag en tråd på Facebook om Bianca Ingrosso, som ju brukar skapa blandade reaktioner. Men en kvinna skrev "Herregud vad många incels som samlats här" angående att hon fick rättmätig kritik för att hon gick ut med att hon kunde shoppa obegränsat pga att hon är så rik. Kritiken mot henne handlade mestadels om att flera såg det som olämpligt att Bianca skryter om sitt lyxliv och sin dyra konsumtion i dessa svåra tider när allt blivit så dyrt och vanligt folk har problem att få ekonomin att gå ihop. Jag reagerar starkt när yngre kvinnor även kallar äldre och erfarna män för incels, män som har betydligt mer livserfarenhet än de som slänger sig med detta epitet.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vissa kvinnor har en allmänt negativ syn på män och tolkar allt man gör eller säger till det värsta. Det hjälper inte hur trevlig och förstående man försöker vara. Det märks inte minst i vissa trådar här. Och träffar man sådana irl är det bara att försöka undvika att umgås med dem. Det finns fler vettiga kvinnor än ovettiga.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Carolatom07 skrev 2022-10-09 16:14:34 följande:

    "Incels" har blivit något som kvinnor vräker ur sig så fort en man blir lite för offensiv med traditionellt manliga åsikter, alltså inte bara när det kommer till kvinnoföraktande män. Senast idag såg jag en tråd på Facebook om Bianca Ingrosso, som ju brukar skapa blandade reaktioner. Men en kvinna skrev "Herregud vad många incels som samlats här" angående att hon fick rättmätig kritik för att hon gick ut med att hon kunde shoppa obegränsat pga att hon är så rik. Kritiken mot henne handlade mestadels om att flera såg det som olämpligt att Bianca skryter om sitt lyxliv och sin dyra konsumtion i dessa svåra tider när allt blivit så dyrt och vanligt folk har problem att få ekonomin att gå ihop. Jag reagerar starkt när yngre kvinnor även kallar äldre och erfarna män för incels, män som har betydligt mer livserfarenhet än de som slänger sig med detta epitet.


    Joo men visst, har med noterat detta att kvinnor använder benämningen väldigt friskt. Om de blir ratade så åker incel eller bögkortet fram :D

    Visst har man själv blivit utsatt för manliga incels en hel del, men känns ändå som att det finns väldigt många incels i den kvinnliga sfären med?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tecum skrev 2022-10-09 20:28:07 följande:

    Vissa kvinnor har en allmänt negativ syn på män och tolkar allt man gör eller säger till det värsta. Det hjälper inte hur trevlig och förstående man försöker vara. Det märks inte minst i vissa trådar här. Och träffar man sådana irl är det bara att försöka undvika att umgås med dem. Det finns fler vettiga kvinnor än ovettiga.


    Den ja träffat nu är iallafall inte av den vettiga sorten haha, får väl leta vidare helt enkelt :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Magical skrev 2022-10-09 15:05:15 följande:

    Umgås inte med dessa individer då. 


    Hade varit lättare sagt än gjort om vissa av dom kunde godta ett nej :)
    Nu säger jag inte att alla kvinnor är så, men vissa är faktiskt det.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Eftersom män ställer till saker är det också lätt att man kopplas i hop i grupp, lite "guilt by association". Generaliserat också. Och självklart kan man se liknande tendenser hos män, kontra kvinnor. Men då är det mer avfärdande och härskartekniker.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tukt skrev 2022-10-11 15:52:31 följande:

    Eftersom män ställer till saker är det också lätt att man kopplas i hop i grupp, lite "guilt by association". Generaliserat också. Och självklart kan man se liknande tendenser hos män, kontra kvinnor. Men då är det mer avfärdande och härskartekniker.


    Hur menar du nu`?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jubel skrev 2022-10-11 15:58:43 följande:
    Hur menar du nu`?
    Svårt uttrycka mig annorlunda. Men bygger väl på generaliseringar och att man kopplar i hop strukturer med personer.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tukt skrev 2022-10-11 16:05:44 följande:
    Svårt uttrycka mig annorlunda. Men bygger väl på generaliseringar och att man kopplar i hop strukturer med personer.
    Mjoo, var ju det jag sade i trådstarten!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Carolatom07 skrev 2022-10-09 16:14:34 följande:

    "Incels" har blivit något som kvinnor vräker ur sig så fort en man blir lite för offensiv med traditionellt manliga åsikter, alltså inte bara när det kommer till kvinnoföraktande män. Senast idag såg jag en tråd på Facebook om Bianca Ingrosso, som ju brukar skapa blandade reaktioner. Men en kvinna skrev "Herregud vad många incels som samlats här" angående att hon fick rättmätig kritik för att hon gick ut med att hon kunde shoppa obegränsat pga att hon är så rik. Kritiken mot henne handlade mestadels om att flera såg det som olämpligt att Bianca skryter om sitt lyxliv och sin dyra konsumtion i dessa svåra tider när allt blivit så dyrt och vanligt folk har problem att få ekonomin att gå ihop. Jag reagerar starkt när yngre kvinnor även kallar äldre och erfarna män för incels, män som har betydligt mer livserfarenhet än de som slänger sig med detta epitet.


    Håller med.
    Om man tar upp saker som kvinnor har en fördel jämfört med männen, då kan många då skylla på kvinnohat. 

    Eller att kvinnor kan skylla pågrund av att de har rätt till sina kroppar så får de vara taskiga. 
    Det är okej som kvinna att säga olika män är mesiga, förlorare, oattraktiv och sedan när en man säger det är otrevligt att bli förnedrad, då plötsligt ska det handla om rättighet till sex.
    Men man skulle lika väl kunna säga att det handlar om rätt till sex när kvinnor diskuterar om män och deras kroppar 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Carolatom07 skrev 2022-10-09 16:14:34 följande:

    "Incels" har blivit något som kvinnor vräker ur sig så fort en man blir lite för offensiv med traditionellt manliga åsikter, alltså inte bara när det kommer till kvinnoföraktande män. Senast idag såg jag en tråd på Facebook om Bianca Ingrosso, som ju brukar skapa blandade reaktioner. Men en kvinna skrev "Herregud vad många incels som samlats här" angående att hon fick rättmätig kritik för att hon gick ut med att hon kunde shoppa obegränsat pga att hon är så rik. Kritiken mot henne handlade mestadels om att flera såg det som olämpligt att Bianca skryter om sitt lyxliv och sin dyra konsumtion i dessa svåra tider när allt blivit så dyrt och vanligt folk har problem att få ekonomin att gå ihop. Jag reagerar starkt när yngre kvinnor även kallar äldre och erfarna män för incels, män som har betydligt mer livserfarenhet än de som slänger sig med detta epitet.


    Det går inte kritisera ens situation för då ska det handla om att man klagar att det är därför man blir utan sex.
    Så man ska tydligen acceptera att höra om liknelser som hade kunnat räknats som hets mpt folkgrupp om det hade handlat om något annat. 
    Det är inte tillåtet att säga att muslimer är åsnor men det är okej att säga att olika män är avtändande, äckliga, bebisar, fula, oattraktiva 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jubel skrev 2022-10-09 14:01:12 följande:
    Kvinnor som ska bli elaka utan att man gjort dom något

    Hej på er! Man på 27 år här

    Så, har noterat detta fenomenet att vissa kvinnor har en tendens att vara elaka utan att man har gjort dom något? Även fast man är allmänt trevlig och dylikt, så ska de vara otrevliga? Är detta någon form av att dom ska använda en som någon form av slagpåse att ta ut sin ilska på som egentligen är menad någon annan? De kanske dejtar/träffar någon som de är förbannad på, men istället för att ta ut det på dom så ska de ta ut det på en annan?

    Jag menar tygla dig kvinna! Jag är inte din slagpåse, och nej det handlar inte om fenomenet om att man är trevlig för att få ligga eller dylikt, utan allmän ödmjukhet bara.

    Många kvinnor skriker sig hesa om "Incels", men många kvinnor är ju precis likadana?


    Att kritisera absurda normer kan räknas som kvinnohat.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Jubel skrev 2022-10-09 14:01:12 följande:
    Kvinnor som ska bli elaka utan att man gjort dom något

    Hej på er! Man på 27 år här

    Så, har noterat detta fenomenet att vissa kvinnor har en tendens att vara elaka utan att man har gjort dom något? Även fast man är allmänt trevlig och dylikt, så ska de vara otrevliga? Är detta någon form av att dom ska använda en som någon form av slagpåse att ta ut sin ilska på som egentligen är menad någon annan? De kanske dejtar/träffar någon som de är förbannad på, men istället för att ta ut det på dom så ska de ta ut det på en annan?

    Jag menar tygla dig kvinna! Jag är inte din slagpåse, och nej det handlar inte om fenomenet om att man är trevlig för att få ligga eller dylikt, utan allmän ödmjukhet bara.

    Många kvinnor skriker sig hesa om "Incels", men många kvinnor är ju precis likadana?


    I vilka situationer uppstår detta för dig? Blir lite nyfiken. Jag kan ärligt säga, att jag för det mesta sköter mig själv. Men kan behöva bli otrevlig, när män söker upp mig och söker kontakt. För att markera.  Väldigt ofta, är många killar väldigt sega. Och då blir man tvungen att bli otrevlig för att det ska förstå. Tråkigt men sant. Det kanske inte bett om att du ska "vara trevlig"  och vill bli lämnade ifred. Då får du nog finna dig en viss irritation. Det är inte jag som stör dom, de stör mig. Jag har inte bett om någon kontakt, eller sökt den.  

    En annan sak, jag kan hålla med om att uttrycket incels slängs hej vilt, Men det går verkligen "both ways". Hur många ggr får inte kvinnor höra att det är feminister. Om det  vill leva sina egna liv, kanske inte föda barn och sköta hushåll, Har fått höra det ett antal ggr. Och det är oerhört tröttsamt med. Samma som män också uttrycker sig negativt om kvinnor och deras utseende. Allt från feta kossor, till översminkade grisar och gud vet vad. Min poäng är, att båda sidorna är lika bra kålsupare.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Zoraya skrev 2022-10-11 21:07:54 följande:
    I vilka situationer uppstår detta för dig? Blir lite nyfiken. Jag kan ärligt säga, att jag för det mesta sköter mig själv. Men kan behöva bli otrevlig, när män söker upp mig och söker kontakt. För att markera.  Väldigt ofta, är många killar väldigt sega. Och då blir man tvungen att bli otrevlig för att det ska förstå. Tråkigt men sant. Det kanske inte bett om att du ska "vara trevlig"  och vill bli lämnade ifred. Då får du nog finna dig en viss irritation. Det är inte jag som stör dom, de stör mig. Jag har inte bett om någon kontakt, eller sökt den.  

    En annan sak, jag kan hålla med om att uttrycket incels slängs hej vilt, Men det går verkligen "both ways". Hur många ggr får inte kvinnor höra att det är feminister. Om det  vill leva sina egna liv, kanske inte föda barn och sköta hushåll, Har fått höra det ett antal ggr. Och det är oerhört tröttsamt med. Samma som män också uttrycker sig negativt om kvinnor och deras utseende. Allt från feta kossor, till översminkade grisar och gud vet vad. Min poäng är, att båda sidorna är lika bra kålsupare.
    Jag beklagar att du har haft dålig erfarenhet av män, men nu menar jag inte att jag tagit initiativet, för har väldigt sällan behövt det.

    Det har varit i alla olika skepnader, så inget det går att "ta på" direkt. Vänners, kvinnokompisar, kvinnor man ratat, kvinnor man mött på krogen och ska börja vara otrevliga helt utan anledning även fast man inte gjort några framfusiga antaganden. 

    etc etc...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Så ligger det till, "nu ska jag berätta för dig".


    Män kan vara svin mot kvinnor för att de är arga eller whatever.


    Och kvinnor kan vara svin mot män för att dom är arga eller whatever.


    Var det någonting speciellt mer som hänt i situationen, på vilket sätt var 
    har kvinnorna du stött på varit arga? Är det något du kunnat urskilja.


    Då är det enklare att diskutera tror jag i sånnafall.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Domas skrev 2022-10-11 22:54:17 följande:

    Så ligger det till, "nu ska jag berätta för dig".


    Män kan vara svin mot kvinnor för att de är arga eller whatever.


    Och kvinnor kan vara svin mot män för att dom är arga eller whatever.


    Var det någonting speciellt mer som hänt i situationen, på vilket sätt var 
    har kvinnorna du stött på varit arga? Är det något du kunnat urskilja.


    Då är det enklare att diskutera tror jag i sånnafall.


    Vissa borde bara lära sig att acceptera ett nej, punkt
  • Anonym (Kaffedraken)
    Vattumankillen skrev 2022-10-11 18:25:16 följande:
    Att kritisera absurda normer kan räknas som kvinnohat.
    Vad räknar du som absurda normer?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är tyvärr typiskt för forumet. I början blev man arg och ledsen över de nedvärderande kommentarerna. Men numer har jag insett att det är de som skriver dessa som är de verkligt olyckliga, och de som inte trivs med sig själva och sina liv.

    Nu tänker jag bara när jag får en otrevlig kommentar eller en kommentar som är avsedd att trycka ned en. att "problemet ligger hos sig", och scrollar vidare.

Svar på tråden Kvinnor som ska bli elaka utan att man gjort dom något