• Um Hamza

    Alltså, alla dessa nyheter om en helt vanlig tjej, varför?

    Varje gång man öppnar sin telefon ser man någon ny artikel om denna specifika person. Som att hon är otroligt viktig, att allt hon gör är allmängiltigt. Det verkar bara handla om hennes privatliv dessutom, som hur många aborter hon gjort och hur ofta hon gör slut med samma person. Hur kan någon som inte verkar ha någon specifik talang ta upp så stort medieutrymme? Vem är egentligen intresserad? Jag förstår att jag kommer få massa påhopp om att det är ju bara att låta bli att läsa osv, men ändå behöver ju var och en som vill hålla sig uppdaterad med sin omvärld se hennes översminkade nylle exakt över allt. Jag kan ju inte vara ensam om att undra vad hon tillför egentligen? Visst man kan vara intresserad av mode, följa influencers osv. Men då väljer man ju dem. Gur kan någon få vara precis överallt hela tiden utan att någonsin komma med nåt annat än det som bara berör hen själv? Obegripligt 

  • Svar på tråden Alltså, alla dessa nyheter om en helt vanlig tjej, varför?
  • FilippaFL
    Um Hamza skrev 2022-10-09 21:37:06 följande:
    Även om man har kända föräldrar borde man ju själv ändå ha någon slags talang att visa upp för att få så mycket space. Hennes bror är ganska duktig, liksom resten av släkten. Själv är hon både ful och helt talanglös, ändå verkar hela Sverige kretsa runt henne. Eller finns det någon annan kändis som syns mer än hon? Vem i så fall? 
    Du har ju uppenbarligen ett personligt agg mot henne. Ful och talanglös? Pinsamt inlägg.
  • callmepreggoornot
    Um Hamza skrev 2022-10-09 21:37:06 följande:
    Även om man har kända föräldrar borde man ju själv ändå ha någon slags talang att visa upp för att få så mycket space. Hennes bror är ganska duktig, liksom resten av släkten. Själv är hon både ful och helt talanglös, ändå verkar hela Sverige kretsa runt henne. Eller finns det någon annan kändis som syns mer än hon? Vem i så fall? 
    Här tar vi i minsann. Mår du bättre av det? Att gå på utseendet...Inte heller talanglös även om jag inte håller med om hur hon utvecklat sitt brand.
  • Um Hamza
    FilippaFL skrev 2022-10-09 21:40:25 följande:
    Du har ju uppenbarligen ett personligt agg mot henne. Ful och talanglös? Pinsamt inlägg.
    Vad är hennes talanger då? 
  • Um Hamza
    callmepreggoornot skrev 2022-10-09 21:51:35 följande:
    Här tar vi i minsann. Mår du bättre av det? Att gå på utseendet...Inte heller talanglös även om jag inte håller med om hur hon utvecklat sitt brand.
    Det var förstås onödigt att kalla henne ful. Men folk har ju blivit världskända i alla tider bara för sin skönhet, jag kan inte riktigt se att hon har det. Bara massa smink. Som sagt, jag tycker att hon är en rätt vanlig tjej. Jag mår väl varken bättre eller sämre, bara trött på det. Hade hellre sett mer ljus på duktiga debattörer, komiker sakkunniga osv, och så kan de som är intresserade av hennes smink tex följa henne på olika plattformar. Det som fascinerar mig är att jag undrar vad detaljerna i hennes liv tillför gemene man. 
  • Medborgare
    Um Hamza skrev 2022-10-09 22:38:25 följande:
    Det var förstås onödigt att kalla henne ful. Men folk har ju blivit världskända i alla tider bara för sin skönhet, jag kan inte riktigt se att hon har det. Bara massa smink. Som sagt, jag tycker att hon är en rätt vanlig tjej. Jag mår väl varken bättre eller sämre, bara trött på det. Hade hellre sett mer ljus på duktiga debattörer, komiker sakkunniga osv, och så kan de som är intresserade av hennes smink tex följa henne på olika plattformar. Det som fascinerar mig är att jag undrar vad detaljerna i hennes liv tillför gemene man. 
    Du väljer nog fel medier om du vill ha seriösa nyheter och omvärldsbevakning.
  • FilippaFL
    Um Hamza skrev 2022-10-09 22:24:15 följande:
    Vad är hennes talanger då? 
    Ja du, nu är jag inte så insatt i Bianca som du verkar vara, men bara det faktum att hon verkar ha 1,3 miljoner följare på IG säger väl att hon är grym på att vara influencer.
  • Nisse70
    FilippaFL skrev 2022-10-09 23:21:51 följande:
    Ja du, nu är jag inte så insatt i Bianca som du verkar vara, men bara det faktum att hon verkar ha 1,3 miljoner följare på IG säger väl att hon är grym på att vara influencer.
    Jag tycker det säger mer om de som följer henne.
  • Um Hamza
    FilippaFL skrev 2022-10-09 23:21:51 följande:
    Ja du, nu är jag inte så insatt i Bianca som du verkar vara, men bara det faktum att hon verkar ha 1,3 miljoner följare på IG säger väl att hon är grym på att vara influencer.
    Det är ju det jag inte är, det är därför jag frågar. Men om du själv inte är så intresserad, varför provocerar mitt ointresse dig så mycket? Det här är väl tröttsamt på ungefär samma sätt som när man får 100tals annonser på olika barnskor så fort man öppnar sin telefon, i en månad efter att man redan beställt ett par. 
  • Um Hamza
    Överste Senap skrev 2022-10-09 21:38:21 följande:

    TS tyckte uppenbarligen hon var tillräckligt viktig för att starta en tråd om henne. 


    Absolut inte. Men fenomenet är intressant, vad det säger om samtiden. Underhållning som inte innehåller något stoff, inte upplyser om något. Varför vill vi ha det? Det är intressant. 
  • Mrs Moneybags

    Någon slag talang har hon ju. Hon har förmågan att hitta ett tilltal som passar instagram- och tiktok-generationen, hon har förmågan att göra smarta ekonomiska och karriärmässiga val. 

    Det är ju detta som gör att hon både är känd, omtalad och mycket förmögen. 

    Sedan vet vi alla att hon inte hade varit varken känd eller rik om hon inte hade haft en känd mamma, men sånt är livet. 

  • Medborgare
    Um Hamza skrev 2022-10-10 09:46:00 följande:
    Absolut inte. Men fenomenet är intressant, vad det säger om samtiden. Underhållning som inte innehåller något stoff, inte upplyser om något. Varför vill vi ha det? Det är intressant. 
    Fast detta är väl inget nytt fenomen, det är väl bara kanalen som det sker i som är hyfsad ny, dvs internet/sociala medier. Skvaller om kända människor har funnits länge fast då i tidningar. 
  • Elis73
    Um Hamza skrev 2022-10-09 22:24:15 följande:
    Vad är hennes talanger då? 
    Hon är väl duktig på att tjäna pengar i alla fall? Vågar gissa att vi alla ligger i lä på den fronten.

    Lågt att ge sig på någons utseende och person på det sättet. Den enkla sanningen är att media rapporterar det som pöblen vill ha. Klickar ingen på artiklarna så skulle de inte skriva nya. Att hata enskilda individer/influensers för att (sociala)media fungerar som den gör är bara fånigt. 

    Vi är alla en del av att samtiden ser ut som den gör.

    (Är personligen inte något fan av personen. Inte i målgrupp heller. Men jag har inga som helst problem med att det skrivs nyheter. Hoppar bara över.)
  • FilippaFL
    Um Hamza skrev 2022-10-10 09:42:11 följande:
    Det är ju det jag inte är, det är därför jag frågar. Men om du själv inte är så intresserad, varför provocerar mitt ointresse dig så mycket? Det här är väl tröttsamt på ungefär samma sätt som när man får 100tals annonser på olika barnskor så fort man öppnar sin telefon, i en månad efter att man redan beställt ett par. 
    Ditt ointresse provoverar mig inte, jag undrade först vem du avsåg. Men när du börjar skriva om ful och talanglös, ja det tycker jag är provocerande faktiskt.
Svar på tråden Alltså, alla dessa nyheter om en helt vanlig tjej, varför?