• Mon 10 Oct 2022 10:39
    1714 visningar
    3 svar
    -1
    3
    1714

    Könstester

    Hej alla ! 

    Jag är gravid i V.15 med andra barnet, har en flicka sen innan. 

    Jag är otroligt tacksam och glad att jag kunde bli gravid på naturlig trots tuffa och långa strål- och cellgiftsbehandlingar. 
    Men ibland att jag har en liten önskan att det är en pojke jag väntar, 
    och då känner jag mig dum. 
    Jag önskar såklart i första hand att barnet är frisk och mår bra och på en förlossning utan komplikationer, och kön spelar ju egentligen ingen roll, jag blir glad om min dotter får en syster också, men det är just det där att jag önskar ibland att det är pojke. Det vore underbart med en av varje, men inget skulle göra mig gladare om min man får en son då han är ensam son. För honom spelar det ingen roll önskar bara barnet är frisk.  
    O sen det här med att jag vill inte göra våra familjer "besvikna" om det blir en till tjej, JAG VET att dom inte blir det men det 'är en grej som snurrar i mitt huvud. 
     Är det någon mer som känner såhär? 

    Min magkänsla från dag ett säger pojke, säger jämt han och på första ultraljudet ( v8) kände jag direkt att det var min son som låg där. 

    Könstester som jag har gjort hemma (vet att det är mest en rolig grej och inte 100% säkra) Det är ju typ alltid 50/50.

    Bikarbonattestet: Pojke


    Rödkålstestet: Pojke
    Pendel över mage, handled och hand: Pojke
    Nub på KUB test: flicka

    Har era tester stämt? 

    När jag väntade min flicka testade jag bara bikarbonat och pendel över mage som stämde. 

  • Svar på tråden Könstester
  • Anonym (Enda testet­)
    Mon 10 Oct 2022 11:31
    #1
    +1

    Enda testet jag gjort är nipt och det brukar ju stämma. Nipt har sagt pojke på ett barn, flicka på ett och båda har stämt. Nu väntar vi svar vilken dag som helst på nipt med bebis i magen. Visst spelar verkligen ingen roll men jag tycker ändå det är skönt att kunna planera och förbeteda mentalt.

    V15 kanske inte är försent för nipt. Tog mitt test i v13. Tänker om det är jätteviktigt att veta kan det vara en väg att gå.

  • Anonym (Mm)
    Tue 10 Jan 2023 16:09
    #2
    -1

    Du ska inte skämmas för att du önskar ett visst kön! Många av oss gör det! Speciellt när man redan har ett så vill man ha det andra! Jag fick en pojke först och ville så gärna ha en flicka, andra blev också en pojke! Man var tacksam att han var frisk men nån stans kände man ?besvikelsen? 
    men sen när de blev större så är man otroligt tacksam för att de är av samma kön och har samma intresse! 


    sen fick jag min flicka som tredje! När jag väntade fjärde så hoppades jag på en lillasyster åt henne, den bebisen förlorade vi innan vi fick veta vad det var! Det blev en pojke såg vi när han kom ut! Och alla var fruktansvärt ledsna över förlusten så klart! sen skulle vi ha en till vilket blev en pojke igen och dottern blev såå besviken och knäckt av det för hon ville så gärna ha en lillasyster! Hon drömde i dagar om detta och grät i sömnen pga att det var en pojke! Men när han kom blev hon världens lyckligaste.och stoltaste precis som vi! 


    nu väntar vi en till pojke bf om en månad och nu säger även hon det blir bra med en pojke till! Fast hon önskade en flicka denna gången med! Vi andra med! 


    kanske är lika bra att man själv inte kan bestämma! 


    i detta fall är det en fördel att man vet att man älskar de otroligt mycket oavsett kön! Och det är ingen skillnad i kärleksgraden mot de små! 


    vad det gäller de olika testerna så visade alla de du nämner flicka både förra och denna gången så ingen stämde! 
    inte ens kub på denna! Bm sa på kuben att nuben är flickig! Men det stämde inte!


    det blir bra hur som helst!


    men man behöver inte skämmas för sin önska!  De flesta förstår och den som inte gör det behöver väl inte göra det heller! 


    lycka till! 

  • Anonym (S)
    Wed 11 Jan 2023 13:24
    #3

    Väntar första barnet och har också gjort såna hemmatester. 

    Bikarbonattest: Flicka
    Rödkålstest: Flicka
    RUL: Pojke

    Blev så besviken när jag fick reda på att det var en pojke på RUL, men är såklart jätteglad att det är en frisk bebis. Hoppas fortfarande att de såg fel. Har liksom bara sett framför mig att vi ska ha en flicka, kan liksom inte ens föreställa mig en pojke.

Svar på tråden Könstester