• mumin1989

    ÄL på fel dag för FET

    Hej!
    Jag har haft sån sjuk otur de sista 5 månaderna att antingen min klinik var semesterstängd eller så fick jag ingen ÄL eller så hamnade min ÄL på en tisdag (plussat måndag) vilket betyder FET på söndag då kliniken är stängd igen. 


    Jag är helt slut av detta, jag kan inte vänta längre och känner hur jag blir stressad av själva känslan av att vara frustrerad ifall det påverkar mina chanser att bli gravid. Så jäkla hemskt.

    så nu undrar jag: jag har åter igen testat positiv (LH) på en jxla måndag. visst borde man ha ÄL inom 24-48 timmar efter positiv ÄL test? så om jag testar positiv imorgon igen, då skulle jag kunna få FET på måndag ? Har någon gjort så ?
    också, hur illa är det att få FET på ?fel dag??

    jag har pratat med kliniken 2x om det när det hände samma sak och de var ganska korta och sa bara att det måste vara dag 5 punkt slut. Kändes som ett oengagerat svar och jag är beredd att ta risken för lite mindre %.

  • Svar på tråden ÄL på fel dag för FET
  • mumin1989

    Ifall någon nångång undrar samma sak: jag fortsatte testa och plussade i 24 timmar till (så plussade totalt i 48 timmar) och sen använda dag 2 som ÄL dag och ringde kliniken och bokade återföring till slut. nu är jag gravid i 9e veckan !
    lycka till !!

Svar på tråden ÄL på fel dag för FET