• Stemia

Melvin eller Elvin ?

Vi har beslutsångest, ska han heta Melvin eller Elvin ? 
    Motivera gärna :) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Melvin eller Elvin ?
  • Anonym (Nej)

Men snälla människa, inget av dem!! Förvånad

• Jag är bara jag

Om du verkligen inte kan tänka dig nåt annat namn och du tvingar mig att välja så Melvin. Men jag gillar inget av dom.

• trollhona
    Stemia skrev 2022-10-10 16:43:41 följande:
    Melvin eller Elvin ?

Vi har beslutsångest, ska han heta Melvin eller Elvin ? 
    Motivera gärna :) 

Av de två så skulle jag välja Elvin, då det är lite mer ovanligt än Melvin.
  • Embla twopointoh

Jag tycker Elvin är finare (Melvin är ett djurnamn främst för mig), men det namnet bäddar för missförstånd och folk kommer att tro att han heter Melvin eftersom det är vanligare. Det är inte kul att hela tiden få rätta folk.

Vill ni ha ett namn som han delar med femtioelva andra, välj Melvin.
    Vill ni ha ett ovanligare som folk konstant kommer att höra fel på, välj Elvin.

Det är pest eller kolera.

• Xenia

Jag tycker bägge är fina men röstade på Melvin.

Håller med om att folk riskerar höra "Melvin" istf "Elvin". Vad säger ni om Alvin istf Elvin? Elving är en variant, kanske mindre risk att folk hör fel då.

• fluu

Elvin! Jag gillar't.  Det låter på något vis lite finurligt, men är ändå ett "ordentligt" namn som är gångbart på en vuxen. 

Melvin gillar jag inte alls. Jag gillar inte ljudet, jag tänker främst på att det är ett amerikanskt slanguttryck för kalsongryck och så kallas alla otaliga små Melvins jag känner för "Melle" och det ogillar jag.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Embla twopointoh skrev 2022-10-10 17:55:53 följande:

Jag tycker Elvin är finare (Melvin är ett djurnamn främst för mig), men det namnet bäddar för missförstånd och folk kommer att tro att han heter Melvin eftersom det är vanligare. Det är inte kul att hela tiden få rätta folk.

Vill ni ha ett namn som han delar med femtioelva andra, välj Melvin.
    Vill ni ha ett ovanligare som folk konstant kommer att höra fel på, välj Elvin.

Det är pest eller kolera.

Fast Elvin är inte så ovanligt ändå. Det hade en liten trend bland den nu utdöende generationen(dvs det är etablerat i folks medvetande) och så var det ganska ordentligt trendigt för inte länge sedan. Jag känner ett helt gäng Elvin mellan 12 och typ 4 år. Nu är namnet på väg nedåt igen, men i ganska sakta takt. Man ser fortfarande Elvins bland födelseannonserna. 
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (M)

Melvin! Fint.
    Elvin känns vanligare och smälter mer ihop med alla Edvin, Albin och Alvin..

Svar på tråden Melvin eller Elvin ?