Det flimrar/blixtrar på höger öga, hjälp!
Hej, jag är 29 år gammal och är född med nedsatt syn. Jag ser upp till körkortsgränsen med glasögon nästan.. Senaste månaderna har jag börjat se massa flimmer/blixtar på bara höger öga. De börjar när jag reser på mig. Sen håller det på i 30 sekunder så att jag knappt ser något och sedan försvinner det. Så där håller det på i ungefär 1 timme sen slutar det.
Har varit hos ögonläkaren 2 gånger.Sist jag var där såg de att grå starr har börjat utvecklas i mina ögon. Vilket inte är konstigt då jag är född med en syn diagnos. De säger att jag inte har högt tryck. Min syn har ej försämras vilket är jättebra. Men de vet inte riktigt varför jag får dessa, då de inte hände när jag var hos ögonläkare så kunde de inte se något. Jag hade heller inget håll i näthinnan, de sa att de kan vara ögonmigrän. Men jag vet inte, är väldigt orolig för min syn då jag redan har denna syn nedsättning som hag nämde. Kan någon här något om detta eööer har ni liknande erfarenheter? Snälla skriv ät bekymrad och är tacksam för svar.