• Anonym (Vissa får sno)

Stöld är tydligen ok

Var inne på en liten ica butik och där var en ung tjej med barnvagn hon plockade en massa varor under vagnen sen hamnade jag i samma kö som henne med inte närmast. Men såg när hon la upp varor på bandet och det var knappast alla hennes varor. Så när det sen blev min tur så jag till kille i kassan att hon hade tagit massa varor som hon inte betalt för. Tänkte att han skulle kalla på vakt eller gå efter henne eller så. Men ha så bara ja, men det är ok!
    Nej sa jag, det är inte ok att sno varor!
    Då säger killen att hennes morfar äger butiken och hon brukar ta varor här. 

Men höja priserna på mat för alla andra går tydligen bra. 

• Svar på tråden Stöld är tydligen ok
  • Anonym (Gilla läget)

Ja ts så är det! Om hennes morfar har sagt att det är ok så är det ok och inte stöld.

• Anonym (Bina)

Fast då betalar ju hennes morfar åt henne, om det är sant.

Eller så var hon och killen i maskopi med varandra. Vill du lägga dig i så maila butiken och fråga om ägaren har ett barnbarn som får ta mat.

• Tow2Mater

Deras inventariesystem kommer ju inte visa rätt. Kan inte tror en ägare sanktionerar det här stöldbeteendet.

• Tecum

Det låter väldigt misstänkt. Det logiska vore att i så fall sätta upp varorna på morfars konto, annars stämmer inte bokföringen utan det räknas som svinn.

• Anonym (Gilla läget)
    Tecum skrev 2022-10-10 19:16:08 följande:

Det låter väldigt misstänkt. Det logiska vore att i så fall sätta upp varorna på morfars konto, annars stämmer inte bokföringen utan det räknas som svinn.

Min gissning är att han isf sätter upp det som svinn, ja.
  • Anonym (Ville)

Plockar morfarn ut varor utan att betala ska det redovisas och skattas för.

På min Ica plockar tiggarna varor utan att personalen säger något. Ingen vill ta striden. Men vi andra förväntas betala höga Ica-priser... (Något som sker alltmer sällan!)

• Anonym (A)
    Tecum skrev 2022-10-10 19:16:08 följande:
    Håller med
Svar på tråden Stöld är tydligen ok