• Um Hamza

    Det måste ju vara corona eller?

    Jag har blivit förkyld och fått en förjävlig hosta. Mitt luktsinne är helt borta, jag stack ned näsan i en burk med rödbetor och kände absolut ingenting. Det måste ju vara corona? Ena näsborren är helt täppt, men den andra är fri. Känns ganska självklart ändå. Att jag ska klara mig fram till en månad innan bf, när jag skulle jobbat min sista vecka.. 

  • Svar på tråden Det måste ju vara corona eller?
  • Mortiscia80

    Nej det måste det inte. Även vid vanlig förkylning kan man tappa luktsinnet och rödbetor luktar ju inte så mycket heller. Testa dig så du vet säkert.

  • Um Hamza

    Jag har gjort ett test på apoteket som var negativt, men är det inte bara om det är positivt som det är tillförlitligt? Det stod att man skulle testa de första dagarna med symptom, det har jag inte lyckats med. Det kanske finns fler såna sjukdomar, men jag har aldrig förut varit med om att man inte känner någonting. Kaffe luktar ingenting, mat smakar ingenting. Åt en Snickersglass som smakade kallt och lite sött, inget mer. 

  • Loet

    Nej, det behöver inte vara corona. Jag har flera ggr tappat luktsinnet vid förkylning och gjorde även det när jag hade corona. För mig var dock skillnaden när jag hade corona var jag inte snuvig eller täppt alls. När coronan slog till hade jag också en frätande känsla i näsan som varade några timmar inte likt någon förkylning jag haft. Jag förstod inte att jag var på väg att bli sjuk när jag fick den konstiga känslan i näsan. Några timmar senare fick jag kraftig huvudvärk, lite feber och blev väldigt trött.

  • Pimpinellan

    Behöver inte vara: Jag var inte speciellt sjuk när jag hade covid. Inte snuvig alls. Lite hosta. Bara egentligen sjuk en dag. Det som var tydligast var att smaken försvann riktigt länge. 

Svar på tråden Det måste ju vara corona eller?