• Anonym (Orkar inte)

    Jag vill ha ensam vårdnad

    Jag har varit i tingsrätten. Stämt barnets pappa. Det slutade med sammarbetssamtal. Gått upp och ner. Hållt på med det i över 1 år och nu är vi mer oense än vad vi varit på länge. Jag orkar inte. Vad kan jag göra? 

    Barnet har bott med mig sen vi separerade när barnet var 2.5 år. Sen födseln har jag tagit det mesta av ansvaret, även när vi bodde ihop. Han var föräldraledig några månader, men jag tog hand om barnet. Var sjukskriven. 

    Efter vi separerade träffades pappan och barnet varje vecka, 1-2 ggr i veckan ca 40 min. Blev mindre. Ett uppehåll på 1 år. Då stämde jag. Ville ha ensam vårdnad. 

    Nu 1,5 år efter jag stämde har inte mycket hänt. Han träffar barnet varannan lördag några timmar. Precis nyligen vågar barnet vara själv med pappan. Annars har jag varit med. 

    Jag styr för det mesta ihop träffar. Han hör aldrig avsåg. Frågar inte hur barnet mår. Knäpptyst mellan gångerna. Inte mycket engagemang. 

    Hur länge orkar man hålla på? Jag vill fortfarande ha ensam vårdnad om henne men han vill inte ge upp vårdnaden. 

  • Svar på tråden Jag vill ha ensam vårdnad
  • Anonym (?)

    Vad skulle en förändring av vårdnaden ändra?

    Om det är viktgt för dig kan du driva på mot tingsrätten för ett beslut

  • Anonym (Orkar inte)

    Jag tänker mer, varför i helvete ska han få ha vårdnaden när han inte gör någonting eller bryr sig?? 

    Skulle jag dö, då hamnar barnet hos honom. Mår dåligt över tanken. 

    Jag skulle slippa behöva påminna om att saker ska skrivas under. Har alltid behövt göra det. 

  • daytim3soapop3ra

    Jag tycker du ska kämpa i rätten, stå på dig! Det är bättre för barnet att inte ha någon pappa alls än att ha någon som kommer och går som han behagar, typiskt psykopatbetéende.

Svar på tråden Jag vill ha ensam vårdnad