• Ebbarino

    Bruna flytningar

    Jag har pga av flera missfall tidigare och flera IVF fått möjlighet att göra tidigt ultraljud om jag blir gravid.

    Nu är jag gravid i v 11 och gjorde ultraljud för dryga veckan sen. Allt såg då bra ut. I torsdags var det dock brunt när jag torkade mig och ja jag åkte direkt in till akuten i panik. 
    Väl där fick jag tjata till mig ett ultraljud och allt såg då fortfarande bra ut med ett hjärta som slår. Hon såg också att jag hade en brun flytning, men visste inte vad den beror på.

    Igår spydde jag på morgonen men de bruna flytningarna var tillbaka. Således fortfarande idag.

    Bör jag verkligen inte vara orolig? Varför håller de här jäkla flygningarna på? 

    Vid alla mina missfall började de med bruna flytningar.
    Dock har jag en 1-åring hemma som jag också hade bruna flytningar med vid 3 olika tillfällen. Då var det dock inte flera dagar i rad.

    Kan verkligen inte släppa oron samtidigt som jag inte kan åka till akuten var och varannan dag... 

    Vad är detta??

  • Svar på tråden Bruna flytningar
  • Jag är bara jag

    Många gravida blöder och det är helt ofarligt. Orsaken kan vara bara sköra slemhinnor och ibland hematom. Oftast får man inget svar på varför. Jag blödde 3 ggr med mina barn. En hel vecka ganska rejält v.7 och jag var ju övertygad om ett 5:e m.f. Men icke. Det slutade blöda bara. Sen blödde jag lite v.18 igen och så sent som v.22 med andra barnet.
    Det är oerhört ovanligt att få m.f när man sett hjärtat slå. Jag förstår att du är orolig, men du kan ju som du också förstått inte åka in och tvinga till dig VUL för varje liten brun flytning. Det blir ju helt ohållbart. Det enda jag kan råda dig till är att inte ha sex, ta det lite lugnt och prata med Mvc om din oro.

Svar på tråden Bruna flytningar