• Vladdis

Kvinnor har ett inneboende värde, män måste skapa sig sitt

Någonting som fattas i hela diskussionen kring jämställdhet är den enorma skillnaden mellan män & kvinnor. Vilka är det som förväntas offra sig i krissituationer? "Women and Children first" heter det. Det som västvärlden & speciellt Sverige glömmer är att män & kvinnor spelar med helt andra regler.
    Män är värdelösa, obetydliga. Ifall de inte kan bidra med något värde för den bredare massan. Namnlösa nobodies ingen bryr sig om.  Kvinnor bemöts med betydligt enklare krav på sig. De kommer lättare undan med att vara socialt handikappade.  Jag säger inte här att livet är enkelt för någon av oss. Det är fyllt med lidande så det räcker till oss alla. Det enda jag tänker på är den totala disconnect moderna kvinnor har när det kommer till förståelsen för unga män. Kvinnor är de enväldiga portvaktarna till livet, status & sex. Så att tro att man kan sudda bort könsskillnader till förmån för båda könen är en rejält naiv tanke. Suicid siffrorna fortsätter att stiga, & med tanke på dagens utveckling : 5% med harem av kvinnor. Enorm massa av män som aldrig får chansen att bygga en relation för att chad alltid kommer finnas en sveoning bort. Ska bli intressant att se Suicid siffrorna om 30 år. Kommer nog resultera i ett överskott av kvinnor iaf. 

• Svar på tråden Kvinnor har ett inneboende värde, män måste skapa sig sitt
  • Anonvm

Kvinnor må ha enkelt att finna partners för sex, men där slutar deras övertag.
    Om man nu ska se det generellt.

När det gäller att få till den första träffen och det första ligget så är det mycket riktigt kvinnan som sitter i förarsätet, men så fort allt det är överstökat så står hon där med mössan i hand o är helt utelämnad till mannens vilja att inleda en vidare relation....

Vi har alla våra styrkor och svagheter, gräset är inte grönare på andra sidan, det är bara en annan nyans av grönt.

Sluta vara bitter för att du inte får ligga. Se till att göra dig attraktiv i kvinnors ögon istället, ta reda på vad de vill ha och gör de förändringar som krävs.

• Kockobello
    Vladdis skrev 2022-10-15 13:05:20 följande:
    Kvinnor har ett inneboende värde, män måste skapa sig sitt

Någonting som fattas i hela diskussionen kring jämställdhet är den enorma skillnaden mellan män & kvinnor. Vilka är det som förväntas offra sig i krissituationer? "Women and Children first" heter det. Det som västvärlden & speciellt Sverige glömmer är att män & kvinnor spelar med helt andra regler.
    Män är värdelösa, obetydliga. Ifall de inte kan bidra med något värde för den bredare massan. Namnlösa nobodies ingen bryr sig om.  Kvinnor bemöts med betydligt enklare krav på sig. De kommer lättare undan med att vara socialt handikappade.  Jag säger inte här att livet är enkelt för någon av oss. Det är fyllt med lidande så det räcker till oss alla. Det enda jag tänker på är den totala disconnect moderna kvinnor har när det kommer till förståelsen för unga män. Kvinnor är de enväldiga portvaktarna till livet, status & sex. Så att tro att man kan sudda bort könsskillnader till förmån för båda könen är en rejält naiv tanke. Suicid siffrorna fortsätter att stiga, & med tanke på dagens utveckling : 5% med harem av kvinnor. Enorm massa av män som aldrig får chansen att bygga en relation för att chad alltid kommer finnas en sveoning bort. Ska bli intressant att se Suicid siffrorna om 30 år. Kommer nog resultera i ett överskott av kvinnor iaf. 

Hitta en feminist så kan ni dela offerkofta. Fan precis samma mentalitet på er.
  • Mimosa86

min man sitter med en öl i handen, jag ligger under täcket och gråter- för att jag nu går in i pms och efterkommande vecka med mens- dvs en halv månad av smärta och sorg. För att jag har en kvinnas kropp. Ett liv där halva är glatt och skönt och halva mörkt och smärtsamt.

Men jag ska försöka känna spegelverkstäder min man. Som har ett så jobbigt liv. Stackarn..

Svar på tråden Kvinnor har ett inneboende värde, män måste skapa sig sitt