• Sun 16 Oct 2022 13:14
    2371 visningar
    4 svar
    4
    2371

    Halsont försvinner inte

    Är inne på tredje veckan med halsont utan några andra symtom. Smärtan flyttar på sig lite, ibland gör det ont i ena sidan sen andra sidan och sen i mitten. Smärtan är stark och jag har svårt att svälja, ibland kan jag knappt svälja min egen saliv. Tar Alvedon och ipren dagligen. Vaknar på natten av smärtan.
    Tagit negativa covidtest. Vart på besök hos vårdcentralen som sa att jag var något svullen och röd. Läkaren bara tittade med lampa och sa att de skulle gå över. Men det går inte över. Min röst har dessutom blivit förändrad, låter förkyld utan att vara förkyld.
    Tre veckor med halsont utan andra symtom. Vad kan detta vara?

  • Svar på tråden Halsont försvinner inte
  • Sun 16 Oct 2022 13:24
    #1

    Streptokockinfektion eller Gonorre.

  • Sun 16 Oct 2022 14:25
    #2

    Jag har haft det en gång. Efter två veckor var jag gråtfärdig för jag var så hungrig med det gjorde så ont att äta, så jag fick alltid välja mellan smärtor och hunger. Ingenting hjälpte, vanliga medel som te, honung och smärtstillande gav enbart väldig kort lindring, om alls.
    Har inte n
    ågra tipps tyvärr, men det försvann så småningom under tredje veckan, tror jag. Härda ut!

  • Sat 12 Nov 2022 07:14
    #3

    Jag har haft on i en vecka nu och det brukar jag aldrig ha. Inte i halsen har jag vanligtvis som ett första förkylningssymtom som sedan försvinner när övriga symptom ökar. 

    Min man har samma och har två arbetskamrater som är inne på sin andra vecka med halsont. 

    Jag har visserligen haft feber också, men har antagit att det är någon förkylning som går nu som ter sig så.

  • Anonym (Lika)
    Sat 12 Nov 2022 07:44
    #4

    Hade samma i oktober, höll på i 2,5veckor. Verkligen svårt med ätande och sväljande. Därefter påföljde en förkylning jag inte är frisk från än. 

Svar på tråden Halsont försvinner inte