• Anonym (Sjukpensionär)

Har du fyndat något i mataffären idag?

Ja, har du? Något bra extrapris, något i kort datumlådan? Tillfälligt parti?

Jag har lite svårt att ta vara på fynd ibland själv då jag bara har frysfack, men jag hittade massor med lamm- och kalvfärs i affären idag för 30 kr per paket. Jag köpte 2 av varje. Sedan hittade jag även kristyrtuber för 1 kr styck, och de hade triumf styckglass för halva priset så jag unnade mig en storstrut. Jag har inte köpt styckglass på 7 år, och storstrut har jag inte ätit sen jag var 12.

Någon annan som fyndat något? 

• Svar på tråden Har du fyndat något i mataffären idag?
  • Anonym (C**p)

Gratis kokt eller rökt skinka som medlemsgåva.

• Anonym (Sjukpensionär)
    Anonym (Svinn) skrev 2022-10-17 22:27:57 följande:
    Finns det där du bor alltså? Jag köpte ofta det här förr på ICA, men sen slutade de ha det och skyllde på nya livsmedelslagar som omöjliggjorde att sälja spillet till folk. Det var ju perfekt att göra typ pyttipanna av eller nån pastawook.
    Ibland dyker skivspill upp på mitt hemköp direkt från Pärsons charkfabrik. Det brukar kosta typ 30 kr för ett kg. Ibland finns baconspill från Gudruns också. 
  • Anonym (Sjukpensionär)
    Anonym (C**p) skrev 2022-10-17 23:33:11 följande:

Gratis kokt eller rökt skinka som medlemsgåva.

Det låter trevligt. 
  • Anonym (Svinn)
    Anonym (Sjukpensionär) skrev 2022-10-17 23:39:28 följande:
    Ibland dyker skivspill upp på mitt hemköp direkt från Pärsons charkfabrik. Det brukar kosta typ 30 kr för ett kg. Ibland finns baconspill från Gudruns också. 
    Hemköp finns inte här. Idag blev det i alla fall Svinnbröd på ICA för 20:-. Och rödlappat skinkpålägg- eller var det korv kanske? Ingen mjölk eller fil eller yogurt, men det brukar ofta finnas på Willys. 
  • Anonym (Jo)

Flera bra medlemspriser idag.

• Anonym (Sjukpensionär)

Idag fyndade jag en påse källarfranska. 10 kr för 10 stycken. 

• Anonym (Jo)
    Anonym (Sjukpensionär) skrev 2022-10-18 22:35:05 följande:
    Bra fynd.
  • Alessia

Även jag har fyndat. Det var igår måndag som jag hoppade in i lokala butiken en kvart före stängningsdags vid niotiden. Då hade man inför morgondagen precis fyllt på utgående datum platsen i kylen med varor till halva priset. Oj vad jag fyndade! Två stora bitar (6-700g) grevéost, fyra små runda camembertostar, tre förpackningar rökt lax i skivor - det blev laxpasta idag - 2x5 dl vispgrädde, ett jättestort paket wienerkorv och två paket finfin lövbiff på 800g vardera. Vilka fynd!

Jag kommer nog ofta att besöka butiken strax innan stängningsdags....
    Jo jag glömde: en hel ring rökt lökkorv också.

• Anonym (Sjukpensionär)
    Alessia skrev 2022-10-18 23:00:51 följande:

Även jag har fyndat. Det var igår måndag som jag hoppade in i lokala butiken en kvart före stängningsdags vid niotiden. Då hade man inför morgondagen precis fyllt på utgående datum platsen i kylen med varor till halva priset. Oj vad jag fyndade! Två stora bitar (6-700g) grevéost, fyra små runda camembertostar, tre förpackningar rökt lax i skivor - det blev laxpasta idag - 2x5 dl vispgrädde, ett jättestort paket wienerkorv och två paket finfin lövbiff på 800g vardera. Vilka fynd!

Jag kommer nog ofta att besöka butiken strax innan stängningsdags....
    Jo jag glömde: en hel ring rökt lökkorv också.

Ja, precis före stägning är ofta en bra tid att gå. Mina butiker har alltid halva priset på dagens butiksbakade bröd och kaffebröd, färdiggrillad kyckling och färsk fisk och annat från fiskdisken och delidisken, om det finns något kvar. Dagen innan de får leveranser på vissa saker kan de också ha en hel del, framför allt mejeri.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Sjukpensionär) skrev 2022-10-18 22:35:05 följande:
    Bra fynd
  • me33

Fick gratis mat efter jag snodde åt mig pantburkar som någon lagt ut, 67:-

• Anonym (Sjukpensionär)

Jag hittade skrivbar leverpastej idag, 2 för 25 kr. Den ena hamnar i frysen till jul. Jag har en känsla av att det kommer bli en deppig jul rent ekonomiskt så det är lika bra att passa på när jag hittar något till julbordet.

De sälde också Lindt Creation choklad för bara 20 kr. Ja tack. Och julmust för 10 kr+pant, så jag köpte två och ställde ut på balkongen. 

• Anonym (Fyndig)
    Anonym (Sjukpensionär) skrev 2022-10-20 19:38:22 följande:

Jag hittade skrivbar leverpastej idag, 2 för 25 kr. Den ena hamnar i frysen till jul. Jag har en känsla av att det kommer bli en deppig jul rent ekonomiskt så det är lika bra att passa på när jag hittar något till julbordet.

De sälde också Lindt Creation choklad för bara 20 kr. Ja tack. Och julmust för 10 kr+pant, så jag köpte två och ställde ut på balkongen. 

Låter som om du bullar upp inför den röda säsongen, härligt! 
Svar på tråden Har du fyndat något i mataffären idag?