• Sommarochsyrener

    Facebook fråga

    Hej!
    På facebook kan man få taggar tror jag att de heter. Typ när man fyller år. 

    Hur gör man det synligt för offentligheten?

  • Svar på tråden Facebook fråga
  • Sommarochsyrener
    Jag är bara jag skrev 2022-10-19 17:05:43 följande:

    Dina vänner får en avisering att du fyller år samma dag du fyller. 


    Mm 

    Det var inte min fråga dock
  • Anonym (Jenny)

    Gå in på din profil
    Välj "Om"
    Välj "Kontaktuppgifter och allmän info"
    Scrolla ner till födelsedatum, och välj vem som ska se det genom att trycka på pennan.

    Så ser det ut på dator i alla fall.

  • RenLuft
    Sommarochsyrener skrev 2022-10-19 13:30:05 följande:
    Facebook fråga

    Hej!
    På facebook kan man få taggar tror jag att de heter. Typ när man fyller år. 

    Hur gör man det synligt för offentligheten?


    Du får gå in på inställningar och leta dig vidare därifrån. Jag kan försöka återkomma med en utförligare förklaring. Men det är bra om du börjar där, så kanske du hittar på egen hand hur man gör?


    Vet du t.ex hur man skriver sin födelsedatum? Det är i exakt samma ruta, vill jag minnas och så kan du bara välja mellan ''låset' och ''offentligt''.

  • Sommarochsyrener
    RenLuft skrev 2022-10-19 17:43:37 följande:

    Du får gå in på inställningar och leta dig vidare därifrån. Jag kan försöka återkomma med en utförligare förklaring. Men det är bra om du börjar där, så kanske du hittar på egen hand hur man gör?


    Vet du t.ex hur man skriver sin födelsedatum? Det är i exakt samma ruta, vill jag minnas och så kan du bara välja mellan ''låset' och ''offentligt''.


    Jag sa bara födelsedatum som exempel. 

    Ibland skriver folk till en saker i ens sida. Är det bara jag som kan se det? Vänner ? Eller offentliga personer?

    Hittar inte på inställningar
  • Anonym (Jenny)
    Sommarochsyrener skrev 2022-10-19 19:02:06 följande:
    Jag sa bara födelsedatum som exempel. 

    Ibland skriver folk till en saker i ens sida. Är det bara jag som kan se det? Vänner ? Eller offentliga personer?

    Hittar inte på inställningar
    Gå in på din profil
    Tryck på de tre prickarna till höger
    Välj "Profil och taggningsinställningar"
    Där kan du ställa in vilka som ska kunna göra inlägg på din tidslinje, vem som ska kunna läsa, osv.
Svar på tråden Facebook fråga