• Anonym (.)

    Jag blir alltid lika förvirrad för varje gång

    Hej!

    Jag går alltid från och till om att jag duger till. Varje gång jag möter upp en ny kvinna, t.ex om det är en ny kvinna som kommit till vår kompis grupp, fritidsaktivitet/föreningen eller dylikt. Så är det nästintill alltid en kyligt bemötande som jag får. Jag kanske skakar hand och välkomnar personen.

    Ibland blir bemötande vid första ögonblicket bra. Jag får bekräftelse att jag är en attraktiv person (Ja, det blir ligg).

    Men det jobbiga för mig är att ibland blir jag så förvirrad, p.g.a att från många kvinnor, så blir det just det där kyliga bemötandet. Varför kan man just inte bara vara vänner? Varför vara kylig? Då kan jag känner mig oattraktiv.

    Men efter att jag ha träffat just den personen som gav mig kylig bemötande, blir ändå förr eller senare min vän/accepterar mig.

    Varför vara kylig med mig i början? Det blir alltid så, med flesta olika kvinnor, jag träffar. Vissa kvinnor som senare accepterat mig som vän, kommer sedan fram till att jag är attraktiv.

  • Svar på tråden Jag blir alltid lika förvirrad för varje gång
  • Anonym (...)

    Du är inkonsekvent. Du kan inte skriva "varje gång jag möter" och sen ändra till "nästintill alltid kyligt bemötande" (det är med andra ord inte "varje gång").
    Sen skriver du "ibland blir bemötandet bra" (och därmed tolkar jag in att det ibland inte blir bra)

    Så från varje gång - till nästintill alltid - till ibland, upplever du att det inte blir bra. 

    Sen skriver du att de flesta blir vän med dig efter ett tag ändå.

    Jag tror att du övertolkar. Det kanske inte är kyligt bemötande utan bara neutralt, så som det är när man inte känner varann. Alla blir inte hej och tjenis med andra första gången man hälsar. 

     

Svar på tråden Jag blir alltid lika förvirrad för varje gång