Förvirrad i min sexualitet
Är nu 45 år och är gift med en man sen ca 20 år. I min ungdom så var jag smått intresserad av båda könen. Men hann aldrig utforska det vidare. Min mamma blev svårt sjuk när jag gick i gymnasiet och under tiden hade jag träffat en kille som stöttade mig under tiden (min make). Han blev min trygghet när min mamma dog. Vi gifte oss och vi har tre barn ihop. Men jag har nu när barnen börjar bli äldre och börjat få mer tid att fokusera på mig själv så har jag till att börja med känt en attraktion till kvinnor. Som började till exempel med en artist som jag vet är homosexuell. Nyligen fick jag även en ny chef och direkt jag såg henne visste jag att hon var homosexuell vilket stämde. Kände direkt en dragning till henne sexuellt. När jag är nära henne så kan vi växla blickar på ett speciellt sätt. Jag känner nästan som en elektrisk laddning mellan oss. Som jag tror även hon känt. Då hon nu ändrat om min tjänst så vi kommer arbeta mycket närmare varandra. Jag kan drömma om henne.
Har även insett att jag när jag tittar på porr bara tittat på tjejerna. Det förklarar mer och mer hur jag och min man haft det gällande sex. Jag har senare åren inte känt mig attraherad sexuellt av han. Tror egentligen jag aldrig gjort det på riktigt. Men har nog varit så påverkad av normen att heterosexualitet varit det normala. Har aldrig varit i kontakt med mina riktiga känslor förrän nu. Men jag skulle aldrig röra min chef och riskera mitt arbete. Men det är svårt att vara nära henne på arbetsplatsen då hon väcker såna känslor i mig. Kan känna som en rädsla och tvångstankar som att jag skulle falla för en impuls och röra vid henne. Hon har sen hon kom även knutit mig närmare henne och visar tydligt att hon vill ha ett nära samarbete med just mig. Kan jag förväxla den positiva uppmärksamheten med något annat?
Har berättat för två av mina kollegor som jag arbetat länge med och som jag litar på, om mina känslor. Och de sa då att de regerat på saker som hon sagt till mig. En hade nästan uppfattat det som att chefen "flörtat" med mig. Så det sitter inte enbart i mitt huvud att även hon bidrar till detta.
Har jag gått genom livet och egentligen alltid varit lesbisk?
Vad ska jag göra?