• Anonym (H)

Vad händer om barnens pappa kör rattfull?

En kompis till mig var en som en grej nyligen, nämligen att barnens pappa blåste   positivt när han körde barnen i bilen. Alla barnen är under 8 år.  promillehalten var precis på undre gränsen så jag antar att han druckit antingen större mångder på kvällen eller under natten. 

mamman har typ inte hört från soc fast det var två veckor sen nu. Polisen tog körkortet. 

nån som vet om det finns speciella bestämmelser kring detta? Typ om barnen får vistas hos pappan eller ej. Tycker det är skumt att soc ej hört av sig än som sagt. 

detta gäller frågor kring myndigheter. Inte deras relation. Dom är för övrigt inte ihop men har delad vårdnad. 

• Svar på tråden Vad händer om barnens pappa kör rattfull?
  • Tow2Mater
    Anonym (---) skrev 2022-10-20 07:09:09 följande:
    Jaha - och? 
    For att sätta det i perspektiv, då soc utredning nämns.
  • Anonym (H)
    Anonym (Johanna) skrev 2022-10-20 14:40:11 följande:
    Nödvändigt att prata med båda föräldrarna i ett sådant ärende där Socialtjänsten behöver bedöma om det handlar om en engångsföreteelse eller ett återkommande problem. Ett sådant beteende väcker varningsklockor om missbruk. 

I detta fall har pappan vart lobbad. Och ja det finns nån form av alkoholmissbruk iblandat Vad det gäller honom. Det kan ju inte soc förbise tycker man? 

soc visste om lobben. 

• Anonym (H)
    Nödvändigt att prata med båda föräldrarna i ett sådant ärende där Socialtjänsten behöver bedöma om det handlar om en engångsföreteelse eller ett återkommande problem. Ett sådant beteende väcker varningsklockor om missbruk. 

I detta fall har pappan vart lobbad Sen tidigare. Och ja det finns nån form av alkoholmissbruk iblandat Vad det gäller honom. Det kan ju inte soc förbise tycker man? 

soc visste om lobben. 

• Anonym (Johanna)
    Anonym (H) skrev 2022-10-21 01:37:55 följande:

I detta fall har pappan vart lobbad Sen tidigare. Och ja det finns nån form av alkoholmissbruk iblandat Vad det gäller honom. Det kan ju inte soc förbise tycker man? 

soc visste om lobben. 

Det låter inte troligt att de skulle släppa utredning utan att ha pratat med dig innan. Om jag var du skulle jag ringa upp Socialtjänsten och fråga om förhandsbedömningen har gjort och vad de kommit fram till. Om det skulle vara så att de mot all förmodan gjort en bedömning och inte gått vidare, så bör du flagga för de alkoholproblem som finns. Kanske göra en egen orosanmälan också. 

Barn som växer upp i missbruk far illa, frågan är bara på vilket sätt och i hur stor omfattning. För barnens skull är det viktigt att deras pappa får hjälp så de får en stabil uppväxt. 

Arbetar på HVB-hem (behandlingshem) för unga flickor, uteslutande är det flickorna som hamnat hos oss pga uppväxtmiljö som är trasigast..

• Anonym (A)
    Håller med
  • Anonym (Heligt förbannad)

Jag hade bara blivit rabiat om pappan till mina barn gjorde så.

Hade talat om för honom att om det nånsin händer igen att du blir tagen i bil med promille i blodet så kommer du aldrig att kunna ha en hel bil i hela ditt jävla liv mer så länge jag lever.

Jag kommer att göra en hobby av att sabba den för dig. Jag kommer att betala ungdomar för att gå loss på den med slägga.

Du väljer själv.

Rattfyllon är wannabe-mördare och ska inte daltas med.

• Tow2Mater
    Anonym (Heligt förbannad) skrev 2022-10-21 20:08:15 följande:

Hade talat om för honom att om det nånsin händer igen att du blir tagen i bil med promille i blodet så kommer du aldrig att kunna ha en hel bil i hela ditt jävla liv mer så länge jag lever.

Jag kommer att göra en hobby av att sabba den för dig. Jag kommer att betala ungdomar för att gå loss på den med slägga.

Du väljer själv.

Du verkar redan rabiat. Wow.
    Ar det ett svenskt fenomen att anse det vara mordförsök att köra efter en lättöl.
  • Anonym (H)
    Anonym (Johanna) skrev 2022-10-21 07:43:41 följande:

Det låter inte troligt att de skulle släppa utredning utan att ha pratat med dig innan. Om jag var du skulle jag ringa upp Socialtjänsten och fråga om förhandsbedömningen har gjort och vad de kommit fram till. Om det skulle vara så att de mot all förmodan gjort en bedömning och inte gått vidare, så bör du flagga för de alkoholproblem som finns. Kanske göra en egen orosanmälan också. 

Barn som växer upp i missbruk far illa, frågan är bara på vilket sätt och i hur stor omfattning. För barnens skull är det viktigt att deras pappa får hjälp så de får en stabil uppväxt. 

Arbetar på HVB-hem (behandlingshem) för unga flickor, uteslutande är det flickorna som hamnat hos oss pga uppväxtmiljö som är trasigast..

Detta gäller inte mig så soc lär ju knappast kontakta mig. Jag är vännen till familjen. Men hoppas att soc gör nåt!
  • Anonym (H)
    Anonym (Heligt förbannad) skrev 2022-10-21 20:08:15 följande:

Du väljer själv.

Nej man får ju hoppas att pappan inte kör bil under tiden han är utan körkort. Och sen, om han får ta nytt igen Inte dricker så mkt så det ger utslag dan efter. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Johanna) skrev 2022-10-21 07:43:41 följande:

Men orosanmälan kan jag ju göra. 
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (H) skrev 2022-10-22 12:55:27 följande:
    Men orosanmälan kan jag ju göra. 
    Just det, glömde helt av att tråden handlade om en vän Men ja, jag tycker absolut att det är grund för orosanmälan. Om det är en nära vän tycker jag att du ska försöka få med henne så hon gör en egen orosanmälan för barnens skull. 
Svar på tråden Vad händer om barnens pappa kör rattfull?