• Ingetnamn123

    hjälp! 10 veckors bebis mycket lös i magen av ersättning

    Hej,

    Mitt 10 veckors barn blir mycket lös i magen av Nan sensitive 1. Amningen funkade inte men jag hade mjölk så jag började pumpa ut sen han var ca 1 vecka. Jag pumpar ut bröstmjölk och ger på flaska. Men varje dag behöver jag ge minst 2 mål ersättning då mjölken räcker inte till.  Han blir dock jätte lös i magen efter och bajset har jätte lös konsistens.

    Att pumpa flera ggr dag och natt har börjat tära på krafterna och jag tänker gå över till halv bröstmjölk och halv ersättning när han fyller 3 månader om 2 veckor. Men hans mage verkar inte klara av Nan sensitive. BVC SSK säger att jag ska köpa semper och ge varannan mål semper och varannan Nan sensitive. Det känns dock inte ok att blanda 2 olika ersättning med bröstmjölk. Det blir så mkt för magen att hantera  
    Är det någon som har varit med om att bebis blir ordentlig lös i magen av Nan sensitive? vilken ersättning bytte ni till och hur funkade det? 
    Tacksam för all input!


     

  • Svar på tråden hjälp! 10 veckors bebis mycket lös i magen av ersättning
  • Anonym (byt)

    Nan sensitive har ju lite effekten att avföringen blir lösare, så om din bebis redan har lös avföring så kan det vara bättre med en annan ersättning.

    Sen så är ersättningar från olika fabrikat så lika varandra att det inte blir särskilt mycket för magen, det kan tvärtom funka jättebra. Men börja med att prova en annan sort och se om det blir bättre. 

  • Ingetnamn123
    Anonym (byt) skrev 2022-10-21 10:49:28 följande:

    Nan sensitive har ju lite effekten att avföringen blir lösare, så om din bebis redan har lös avföring så kan det vara bättre med en annan ersättning.

    Sen så är ersättningar från olika fabrikat så lika varandra att det inte blir särskilt mycket för magen, det kan tvärtom funka jättebra. Men börja med att prova en annan sort och se om det blir bättre. 


    ja, precis. Han är lös i magen även av bröstmjölk men blir ännu lösare av Nan sensitive. Ska börja testa ett annat fabrikat och få se om det blir bättre. 
    Tack för ditt svar! :)
  • Unit3

    Vi har testat 4 ersättningar på våran tös
    Nan pro den vart hon hård i magen av
    Semper hon vart lös i magen
    Hipp jätte gasig och värkar i magen
    Nan senaetiv funkade klockrent
    Tror du måste testa olika man ser resultatet inom ett par dagar. Lycka till

Svar på tråden hjälp! 10 veckors bebis mycket lös i magen av ersättning