• Fri 21 Oct 2022 12:10
    1738 visningar
    8 svar
    8
    1738

    Snapchat

    Hej,

    jag börjar bli lite orolig ang. kontakten med vissa mitt barn har på snapchat.
    Har själv försökt läsa på lite men finner inte riktigt svar?

    Har spionerat en gnutta och ser en person med en smily bakom sitt namn som indikerar att dom är ?bästa vänner?.
    När jag lirkat lite försiktigt med barnet så påstår det att det bara va ett fåtal meddelanden fram o tebax sen inget mer, men hur många meddelanden måste man skicka för att få denna inonen på någons namn?

    Den är borta nu kan jag tillägga.

    skulle va otroligt tacksam för svar.

  • Svar på tråden Snapchat
  • Anonym (B)
    Fri 21 Oct 2022 15:53
    #1

    Går inte att få fram, Snap vägrar dela med sig info bakom den algoritmen, men man har iaf tät kontakt.

  • Anonym (B)
    Fri 21 Oct 2022 15:54
    #2

    Varför är du orolig? Hur gammalt är "barnet", är det inte typ 13 års gräns på Snap? Sluta spionera, det är en kränkning av integriteten.

  • Fri 21 Oct 2022 15:58
    #3

    Är orolig för att det är ett barn naturligtvis.

    vad innebär tät kontakt? Är det över en längre tid eller räcker det med att skicka typ 5 meddelanden?

  • Anonym (B)
    Fri 21 Oct 2022 16:02
    #4
    Jane40 skrev 2022-10-21 15:58:13 följande:

    Är orolig för att det är ett barn naturligtvis.

    vad innebär tät kontakt? Är det över en längre tid eller räcker det med att skicka typ 5 meddelanden?


    Ja men vad du anser är ett barn kanske inte jag eller andra ser som ett barn, det är därför jag frågar om ålder. Det är stor skillnad om det är en 8-åring eller 15-åring som chattar med främlingar. Säger så här: om du är ok med att ditt barn har snap så bör du vara ok med att hen pratar med vem som helst också, annars borde du inte tillåta att hen har snap.

    Över tid, det räcker inte med ett fåtal meddelanden. De har pratat mycket, kan tänka mig att det är dagligen. Dessutom jämförs det mot hur man pratar med andra, om detta är den person man pratar mest med av alla kontakter man har.
  • Sat 22 Oct 2022 08:42
    #5

    Ok, så om jag fattar dit svar rätt så är det enklare att få den där smilyn om man inte pratar mycket med andra?

    har själv ett fåtal kontakter och där räcker det med kanske fem meddelanden men mitt barn har många fler kamrater då hela klasser osv har snap

  • Anonym (Hönan­)
    Sat 22 Oct 2022 10:13
    #6

    Hittat egentligen bara en fråga i ditt inlägg,  det är svårt att veta hur många meddelanden som krävs för att en ''glad gubbe'' ska komma efter personens namn.
    Hade det varit ett hjärta hade det varit den personen ditt barn har mest kontakt med. 

    Just snap hade jag varit försiktig med, detta då appen i sin default-läge är konstruerat så att messen försvinner. 

    Det känns verkligen som att hela appens syfte är att smyga och hitta på skitnutan att det syns. 

    Otrohetsappen kallar vi den här där jag bor. 

  • Anonym (B)
    Sat 22 Oct 2022 10:55
    #7
    Jane40 skrev 2022-10-22 08:42:26 följande:

    Ok, så om jag fattar dit svar rätt så är det enklare att få den där smilyn om man inte pratar mycket med andra?

    har själv ett fåtal kontakter och där räcker det med kanske fem meddelanden men mitt barn har många fler kamrater då hela klasser osv har snap


    Precis. Oavsett antal kontakter så är det en person man har väldigt mycket kontakt med.

    emojipedia.org/snapchat/
  • Anonym (B)
    Sat 22 Oct 2022 10:56
    #8

    Du svarade aldrig på hur gammalt barnet är? Och igen, antingen är du ok med att hen har snap med allt det innebär eller så är du inte det.

Svar på tråden Snapchat