• Kaga

    Hur märker ni barnens kläder?

    Köper ni sådana färdiga namnlappar som klistras/ stryks/ sys fast
     Eller skriver med märkpenna?

    Skriver ni både för och efternamn och telefonnummer. Eller kanske enbart förnamn?

  • Svar på tråden Hur märker ni barnens kläder?
  • Anonym (Myran)

    Kläder som har ett andrahandsvärde har jag märkt med lappar som jag syr fast i kläderna. Skor har jag skrivit med penna i. Lapparna i kläderna står det bara efternamn och telefonnummer. Barnen har ett unikt efternamn som inga fler heter så har valt att bara skriva efternamn för att slippa byta när barnen ärver kläder.

  • Anonym (Li)

    Man knappt ju köpa färdiga lappar. Men billigare med märkpenna. Men svårare få ner all info på liten yta med märkpenna

  • Anonym (Fia)

    I tröjor och byxor etc bara förnamn och initial med penna. Ytterklädet, skor, väskor mm namnlapp (klister-) med hela namnet samt telefonnummer. Även i avtagbara luvor på ytterplaggen?

  • Anonym (Myran)
    Anonym (Fia) skrev 2022-10-22 06:26:15 följande:

    I tröjor och byxor etc bara förnamn och initial med penna. Ytterklädet, skor, väskor mm namnlapp (klister-) med hela namnet samt telefonnummer. Även i avtagbara luvor på ytterplaggen?


    Nej jag brukar inte märka avtagbara huvor. Dock får hon bara ha kvar den på regnjackan. På alla andra kläder har jag tagit bort huvan för att de inte ska fastna i något. 
  • Tukt

    Använde namnlappar från nätet som man skulle stryka på. Det höll sisådär, och till slut fick man sy fast dom. Tyckte det var mycket enklare bara sy några trådar md avvikande färg på strategiskt ställe, eller sy på en patch på armen.
    Behövde man dock märka med namn så var en permanent penna den enklaste.

Svar på tråden Hur märker ni barnens kläder?