• Anonym (Anonym)

Sertralin - När blir man av med biverkningarna

Jag har tagit 25 mg i 4 veckor och nu 50 mg i 5 veckor. Till en början gick det bra inga direkta biverkningar. Det är när jag började med 50 som jag blev både speedad och trött på samma gång. Tung i huvudet och ont i ögonen. Först fick jag lättare att sova men senaste tiden så vaknar jag hela tiden på nätterna? 

Ångesten har blivit lite bättre tror jag men känner mig inte alls pigg?.
    borde inte biverkningarna gått över nu?!?

• Svar på tråden Sertralin - När blir man av med biverkningarna
  • Anonym (R)

Sitter i samma sits. Stått på 25 mg i snart 4 veckor. Lider av skyhög ångest, rastlös, känns som kroppen går på högvarv, jättespänd i musklerna? funderar på att avbryta. Skulle ju aldrig klara 50 mg känns det som?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (R) skrev 2022-10-23 08:27:49 följande:

Sitter i samma sits. Stått på 25 mg i snart 4 veckor. Lider av skyhög ångest, rastlös, känns som kroppen går på högvarv, jättespänd i musklerna? funderar på att avbryta. Skulle ju aldrig klara 50 mg känns det som?

Så jobbigt! Är också rastlös hela tiden. Och stressad i kroppen? Det konstiga är att jag har varit på Sertralin innan och då hade jag inte samma känsla, var även på 125 mg då. 

Jag hoppas verkligen att det blir bättre för denna medicinen är den som funkat bäst av alla jag provat innan

• Anonym (R)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-10-23 08:36:36 följande:

Så jobbigt! Är också rastlös hela tiden. Och stressad i kroppen? Det konstiga är att jag har varit på Sertralin innan och då hade jag inte samma känsla, var även på 125 mg då. 

Jag hoppas verkligen att det blir bättre för denna medicinen är den som funkat bäst av alla jag provat innan

Samma här. Också ätit den innan och då har den funkat klockrent efter 2 veckor? nu känns det som jag inte alls fixar detta.
    har provat så många mediciner och vete tusan vad jag ska testa nu :(
  • Anonym (R)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-10-23 08:36:36 följande:

Vilka andra har du testat?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (R) skrev 2022-10-23 09:58:26 följande:
    Vilka andra har du testat?
    Venlafaxin, escitalopram och fluoxetin. Orkar inte med att prova mer nu. Fluoxetin var den absolut värsta. Fick självmordstankar och allt möjligt
  • Anonym (R)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-10-23 14:34:58 följande:
    Venlafaxin, escitalopram och fluoxetin. Orkar inte med att prova mer nu. Fluoxetin var den absolut värsta. Fick självmordstankar och allt möjligt
    Att det ska vara så svårt att hitta nåt som funkar?
    vad lider du av?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (R) skrev 2022-10-23 15:05:48 följande:
    Att det ska vara så svårt att hitta nåt som funkar?
    vad lider du av?
    Social Ångest. Och nedstämdhet 
Svar på tråden Sertralin - När blir man av med biverkningarna