• Sun 23 Oct 2022 10:55
    628 visningar
    2 svar
    2
    628

    Andra som genomgår IVF i Göteborg?

    Jag och min kille är i början av 30-årsåldern och har nyss påbörjat IVF efter två år av oförklarlig barnlöshet. För mig är detta är den mest ensamma upplevelse jag någonsin har gått igenom och tycker det är svårt att både få och ta stöd från andra i min omgivning, bland annat eftersom ingen i min direkta närhet har gått igenom något liknande.

    Jag undrar om det finns någon mer i Göteborg som är i samma läge, och som skulle vara intresserad av kontakt? Att kanske prata eller ses för att kunna stötta varandra i denna minst sagt pissiga situation?

    Är annars både en schysst och omtänksam person med mycket humor (tycker något av det bästa är att få mina vänner att skratta!), men saknar så mycket någon att dela dessa tuffa erfarenheter med!Hjärta

  • Svar på tråden Andra som genomgår IVF i Göteborg?
  • Sun 23 Oct 2022 11:30
    #1

    Jag genomgår inte de själv och har ingen erfarenhet av IVF.

    Men vill tipsa on @hannatheorin på instagram! Hon genomgår IVF i Göteborg och berättar öppet om känslor osv. Kanske genom hennes följare du också kan hitta någon vän? :)

  • Mon 24 Oct 2022 14:47
    #2

    Jag bor också i gbg och är 30+ och varit i denna process i ca 2,5 år nu. Hade vart kul med kontakt, ett annat tips är att kanske skaffa en anonym instagram och använda lite som "dagbok", man möter många likasinnade därigenom också och varit mig som stöd flertal gånger. Men skicka ett DM annars!

Svar på tråden Andra som genomgår IVF i Göteborg?