• Anonym (Ska jag ge upp?)

Skäms över mig själv :(

Jag mår så illa just nu. Jag skäms över mig själv... 
    Jag har alltid varit en person som har extremt dåligt minne när det kommer till händelser. 

Jag minns inte 'en hel process' i möten... jag minns bara det som berörde mig, eller något någon sade som stod ut och var extra viktigt... eller så... 
    Detta gör att jag inte alltid kan göra skrivuppgifter som går ut på att minnas hela händelseförlopp. (Som nu när jag studerar).

Jag har alltid, i hela mitt liv haft dåligt minne. Det går bättre att minnas något som jag kan relatera till annat, som när man studerar till exempel och läser en bok så kan man ju relatera det man läser till kunskap man har sedan tidigare.. men det där att minnas 'händelser', nej det fungerar inte för mig.
    Jag glömmer namn, jag glömmer viktiga detaljer i saker som sker för att man ska fokusera på så mycket på samma gång. 

Det är så jobbigt, för det får mig verkligen att framstå som korkad. 
    Jag presterar dåligt i grupp.
    Jag är så ledsen nu att jag bara vill försvinna.

VARFÖR glömmer jag diskussioner och samtal med andra, när det verkar som att typ alla andra kommer ihåg?! 

Jag funderar på att ge upp mitt liv. Jag är så socialt inkapabel. 

• Svar på tråden Skäms över mig själv :(
    Anonym (Clea) skrev 2022-10-25 06:11:25 följande:

Det där kunde varit jag. Är precis likadan. Hur gammal är du? Jag är 40+ och har accepterat att jag är sån och har inga problem med det längre. Om du tittar så har alla något som de är sämre på. Du har saker du är bra på. 

Ja visst är det så. alla har ju något de är bra och sämre på.  :)
    Anonym (Clea) skrev 2022-10-25 06:11:25 följande:

Det där kunde varit jag. Är precis likadan. Hur gammal är du? Jag är 40+ och har accepterat att jag är sån och har inga problem med det längre. Om du tittar så har alla något som de är sämre på. Du har saker du är bra på.