• Wed 26 Oct 2022 08:47
    4265 visningar
    1 svar
    1
    4265

    Ingen möhippa

    Hej! 

    Måste få skriva av mig lite.. 

    Jag gifte mig tidigt i somras med mannen i mitt liv. Vi fick en underbar helg tillsammans med de närmsta. Dock fick jag ingen möhippa. Jag har inte jättemånga vänner men brukar umgås i ett litet gäng bestående av min syster och min mans systrar. Jag har nyligen fått veta deras tankar kring detta (genom min syster). Innan bröllopet var jag väldigt stressad så de var då helt eniga om att hitta på något efter bröllopet istället. Sommaren kom och gick och de hade väldigt svårt att få till en helg som passade alla. 

    Förra helgen hade vi en tjejhelg och då fick jag en liten present + hudbehabdlingskit (att göra själv och som jag inte ens är så mycket för). Efter helgen berättade min syster att detta var typ istället för möhippan. Det hade jag inte förstått att det var.

    Jag känner mig faktiskt väldigt besviken över den uteblivna möhippan. Känner mig lite snuvad på den upplevelsen. Jag är inte så mycket för att stå i centrum och förnedras på stan. Men det hade varit trevligt att få känna sig uppskattad och sedd med att hitta på något som jag tycker om att göra. Får man känna sig så här besviken och ledsen? Känner mig ganska barnslig som reagerar såhär... 

    Tack för mig! 

  • Svar på tråden Ingen möhippa
  • Anonym (Persp­ektiv)
    Wed 26 Oct 2022 08:59
    #1
    +1

    Visst får du känna dig besviken men vad spelar det för roll i det stora hela?
    Tänker du låta det påverka dig och din relation till dina vänner?

Svar på tråden Ingen möhippa