• Hamarv

    Läckande blöjor.

    Som rubriken antyder, läckage. Sjukt irriterande. Har alltid satt fast blöjan på samma sätt o har fungerat bra tills för kanske 4 månader sedan. Barnet är 15 månader, flicka. Väger just under 12 kg.

    Vi har provat Pampers byxblöjor strl 5, läcker ibland. 
    Libero Up and go, strl 7, läcker ibland. 
    Libero Comfort strl 6, läcker ofta.
    Samma sak med ICAs egna blöjor, osäker vilken strl, 5 kanske? 
    Idag fick hon en up n go 7, var på öppna förskolan och allt gick bra. Torra kläder. Satte henne i vagnen, hon somnade och ca 45 min senare kläderna dyngblöta. Kan tillägga att hon fick sova i en likadan blöja inatt ca 12 timmar och inte en droppe läckage. 
    Ska man stirra sig blind på storleken? Up b go 7 är för 12-17 kg t ex. Ska jag ta en mindre? Större?
    Kan det vara att hon ibland kissar lugnt och blöjan hinner suga upp allt, för att sedan göra kissbomb och allt åker utanför? 😅 
    Blir galen, spenderat säkert 500 kr på blöjor i veckan för att utesluta storleksfel.

  • Svar på tråden Läckande blöjor.
  • Orangebeans

    Tycker inte det går att gå på kg som står på paketen. Mina barn får alltid ha en storlek större än de ska enligt kilona, annars läcker det.

  • Kvinna1989
    Orangebeans skrev 2022-10-26 18:56:12 följande:

    Tycker inte det går att gå på kg som står på paketen. Mina barn får alltid ha en storlek större än de ska enligt kilona, annars läcker det.


    Ja samma här.
  • Citronfjärilen

    Håller med föregående skribenter, speciellt när det gäller liberos blöjor. Vi kör en storlek större på liberos easy-up och enda sedan vi började med det så har det sluta läcka. 

  • Jag är bara jag

    Vi körde med tejpblöjor långt upp i åldern pga läckage med de där man bara drog på. Med tejpen kunde vi dra åt ordentligt. De andra satt som ett fladder. Och kunde definitivt inte ha en storlek mer än kilona angav- då läckte det ännu mer. Vi kom aldrig upp i nr.6 öht.

Svar på tråden Läckande blöjor.