• Anonym (Ts)

Pmskänsla trots gravid?

Plussade svagt igår på ÄL+11. Känner ändå igen PMS-känslor nu vilket för mig förvirrad - kan man ha PMS även som gravid, eller är de tidiga gravidhormonerna lätta att förväxla med PMSkänsla? Känner mig sådär gråtmild och lättupprörd.

Har en del andra tidiga gravidsymptom med som störd sömn, molvärk i livmodern och att jag vaknade med kväljningar - men funderar kring detta med PMSvibbarna, trodde man skulle slippa dem??

• Svar på tråden Pmskänsla trots gravid?
  • Anonym (Hormoner)

PMS och tidiga gravsymptom är rätt lika. Allt beror på hormoner. En tydlig skillnad för mig har dock varit att jag inte haft ömma bröst som gravid.

• Anonym (A)

Har känt likadant. För mig har gravsymptomen varit som PMS men kraftigare - sjukdomskänsla, frusen, svullen mage m.m. Sannolikt inget att oroa sig över. 

• Anonym (gg)

Hela mina graviditeter har liknat PMS.

• Anonym (q)

låter som helt normala känslor för en som just fått veta att denne är gravid annars

• Anonym (En mamma)

Efter 9 graviditeter kan jag säga att jag upplever det är vanligt med Pmssymptom som gravid. 
     Jag har till och med haft tydligare pmssymptom när jag varit tidigt gravid, än vid äkta pms.
    Hormonerna är mycket lika.
    Förmodligen lugnar det ner sig lite efter att de första veckorna gått.
    Grattis till graviditeten och lycka till!    Det är en helt underbar tid du har framför dig. 

Svar på tråden Pmskänsla trots gravid?