• Anonym (Sol)

Tråkigt liv

Mitt liv är extremt tråkigt.

Hur gör man livet värt att leva?

• Svar på tråden Tråkigt liv
  • Anonym (Kleo)

Hitta sammanhang där man är uppskattad och där man behövs. Hjälp till i en Röda Korset- eller Stadsmissionenbutik. Hjälp till vid stadsmissionens lunch till hemlösa. Erbjud läxläshjälp till SFI-elever, var volontär på ett katthem, hjälptränare och gräsklippare i barnfotbollsklubben mm. 

• Anonym (A)
    Anonym (Kleo) skrev 2022-10-27 19:47:41 följande:
    Hitta sammanhang där man är uppskattad och där man behövs. Hjälp till i en Röda Korset- eller Stadsmissionenbutik. Hjälp till vid stadsmissionens lunch till hemlösa. Erbjud läxläshjälp till SFI-elever, var volontär på ett katthem, hjälptränare och gräsklippare i barnfotbollsklubben mm. 
    Håller med
  • Anonym (Sol)

Okej... får fundera på era förslag. :)

• Anonym (reality)

Hitta något som du gillar/vill göra och ta det därifrån, eller känns allt meningslöst? Att bara bestämma sej för något och se till att det händer kan vara ett driv i sej, är ju inte helt säkert att man känner att man vill fortsätta men då får man  hitta något annat.

• Anonym (Sol)
    Anonym (reality) skrev 2022-10-27 23:43:01 följande:

Hitta något som du gillar/vill göra och ta det därifrån, eller känns allt meningslöst? Att bara bestämma sej för något och se till att det händer kan vara ett driv i sej, är ju inte helt säkert att man känner att man vill fortsätta men då får man  hitta något annat.

Okej. 
    Jag får försöka fundera ut något... 
    Allt verkar liksom tråkigt, det är det som är grejen.

Jag studerar i alla fall, så jag har något att göra. Men studierna innebär prestationskrav och stress, och inte så mycket glädje som jag kanske hade hoppats på.

Jag tror det skulle vara bra för mig att boka in minst en aktivitet i veckan som är en hobby... 
    Kan bara inte komma på vad det skulle vara för något... 
  • Anonym (Sol)

Jag har tråkigt även när jag vet att jag jobbar mot något.
    Alltid, oavsett om jag jobbar, studerar...

Om det är vardag eller helg. Det spelar ingen roll. 
    Allt är liksom... emotionellt obekvämt. Som att jag inte kan känna mig glad, förväntansfull osv.

• Grindleguts

Vad jobbigt med ett tråkigt liv. Fråga bara de i Ukraina. Tråkigt att leva i skyddsrum flera månader. /s

• Anonym (Sol)
    Grindleguts skrev 2022-10-29 21:34:51 följande:

Vad jobbigt med ett tråkigt liv. Fråga bara de i Ukraina. Tråkigt att leva i skyddsrum flera månader. /s

Ja, självklart har jag det bra att vi inte har krig här.
    Kan man inte ha jobbiga känslor och dåligt mående ändå?
Svar på tråden Tråkigt liv