Anonym (Oroad) skrev 2022-10-30 09:24:15 följande:
Jag är orolig av mig, ja.
Jag försår det. Men det finns människor som vill göra saker för att minska sin oro och så finns det människor som hela tiden gör saker som underhåller deras oro. Du förefaller höra till den senare kategorin.
Det är förstås omöjligt att korrekt analysera den sortens test som du visat här. De är heller inte avsedda för att lekmän ska göra annat än att kissa på dem och avläsa testet inom stipulerad tid. De är inte gjorda för att läggas på rad och försöka uttyda något av färgmarkeringarna.
Det kommer att finnas väldigt många anledningar för oro både under graviditeten och efter att du fått barn och det är viktigt att hitta sätt att förhålla sig till oro som inte förstör möjligheterna att må bra.
Kan du inte göra ett försök att avstå från att använda fler tester och se om ångesten och oron kanske ger med sig när du inte aktivt gör något för att öka den? Det är ju långt ifrån säkert att du lyckas ta ett test som är så perfekt att du accepterar det - och även om det skulle hända så skulle du förmodligen vilja upprepa det fantastiskt perfekta resultatet och då sitter du där med oro och ångest igen. Det är så sådant fungerar.