idiss123 skrev 2022-10-30 10:34:57 följande:
Jag kände samma sak som dig!
Men det har nu lagt sig kring vilket kön bebisen är och nu är jag glad. Men förstår verkligen din känsla helt till fullo. Men som de flesta andra skriver så kommer den känslan förmodligen ändras när du ser bebisen. 
Vad skönt att höra att man inte är ensam!
När jag fick resultatet på mitt NIPT test kändes det som om jag försvann ur min kropp. Jag blev inte glad och förväntansfull som jag trodde. Jag förväntade mig att jag skulle ringa upp min syster och kräva att vi drar och handlar direkt... istället blev jag melankolisk och fick någon form av besvikelse över mig.
Bara att få skriva av sig och att höra andra som varit med om samma men att allt gått bra sen och man återgår till sitt normala jag igen får mig att känna mig lugnare. Men jag kommer prata med min barnmorska och se till att inte förtrycka några känslor.
Jag programmerar om mina tankar sakta och kommer nog behöva jobba på min psykiska hälsa en del under graviditeten. Jag har tur för jag har fått ett extra ultraljud om tre veckor (på grund av min oro och tidigare missfall) så om tre veckor ska jag få se igen. Det finaste jag sett var när barnet rörde på sina ben på mitt första ultraljud. Tror alla dessa steg kommer få mig att släppa oro och denna skumma besvikelse.
Tack för ditt svar. Så skönt att höra att det lagt sig för dig.