• Sat 29 Oct 2022 22:29
    5139 visningar
    5 svar
    5
    5139

    Graviditet efter att ha ätit Cerazette

    Hej på er! 


    Nu har jag och min fästman äntligen bestämt oss för att sluta med p-piller för att se om vi kan få en liten bebis. Vi har ingen brådska och tänker att när det sker så sker det. 


    Det är mitt första barn och jag är ju förstås så glad och nyfiken på att se om vi får äran att bli föräldrar till en gemensam bebis (han har barn sedan tidigare). 


    Så till frågan.. Jag har ätit Cerazette i det stora hela 7-8 år. Jag har under den tiden haft två uppehåll och näst intill direkt fått regelbunden mens efter det. 


    Jag tog det sista pillret lördagen den 15/10. När tror ni ÄL sker? 


    Hur snabbt blev ni gravida efter att ha slutat med Cerazette?


    Ha det fint! Hjärta

  • Svar på tråden Graviditet efter att ha ätit Cerazette
  • Sun 30 Oct 2022 11:27
    #1

    Jag fick mens en gång edter jag slutade med P piller (åt i flera år) och blev gravid sen direkt :)

  • Mon 7 Nov 2022 17:14
    #2

    Jag åt inte p-piller men däremot minipiller i sju år.
    Slutade med dom i slutet av september och fick min ägglossning typ en vecka efter det och sedan fick jag ägglossning igen nu i Oktober och plussade igår!

    Så för mig gick det jättefort att bli gravid trots att jag hade ätit minipiller i sju år!

    Hoppas det går lika snabbt för er Hjärta 

  • Mon 14 Nov 2022 11:20
    #3
    Janyjae skrev 2022-11-07 17:14:17 följande:

    Jag åt inte p-piller men däremot minipiller i sju år.
    Slutade med dom i slutet av september och fick min ägglossning typ en vecka efter det och sedan fick jag ägglossning igen nu i Oktober och plussade igår!

    Så för mig gick det jättefort att bli gravid trots att jag hade ätit minipiller i sju år!

    Hoppas det går lika snabbt för er Hjärta 


    Men vad kul, grattis!! ❤️
    Tack för att du delar med dig. Hade du mens mellan?

    Jag fick min mens idag, nästan exakt 4 veckor efter jag slutade med Cerazette. Hoppas kroppen kommer i fas och att bebisverkstaden är igång snart. ☺️
    Har tagit ÄL-test lite då och då utan utslag, men tog nog bara ett förra veckan. 
  • Mon 14 Nov 2022 16:10
    #4
    +1

    Jag fick mens en månad efter att jag slutade med Cerazette. Tog 12 månader efter det innan jag blev gravid.

  • Thu 17 Nov 2022 19:18
    #5
    +1

    Tog oxå cerazette.slutade i maj Jag hade lyckan att på 3e försöket bli gravid. Plussade 11e augusti

Svar på tråden Graviditet efter att ha ätit Cerazette