• MammaHmor

Jag var på fest och rökte

Hej,

Jag upptäckte precis att jag är gravid! Vi har försökt skaffa ett tredje barn i snart ett halvår. I förrgår hade vi AW och då var jag på ÄL+8 (nu är jag på äl+10). Jag drack en starköl, en stor drink och rökte flera cigaretter.

Kan detta vara farligt för fostret så tidigt? Jag tog ett tidigt gravidtest innan festen som var negativt (jag har kort mellan äl och mens). 

• Svar på tråden Jag var på fest och rökte
  • Anonym (Gla)

Ja. 

Fostret har redan utvecklad skäggväxt och fyra fötter på tre ben. 

Istället för näsa finns där nu en snabel, och öronen sitter vid höfterna. 

• MammaHmor
    Anonym (Gla) skrev 2022-10-30 06:58:03 följande:

Ja. 

Fostret har redan utvecklad skäggväxt och fyra fötter på tre ben. 

Istället för näsa finns där nu en snabel, och öronen sitter vid höfterna. 

Kul skämt :)
  • Anonym (Emma)

Tror inte det påverkar. En del dricker och röker under stor del av graviditeten och får hyfsat normala barn. Så ta det lugnt 

• Anonym (Oroa dig inte)

Nope, ingen fara. Jag hade samma fråga med mitt första barn. Hade festat ganska mycket perioden innan jag visste Att jag var gravid. första barnet kom spontant så hade liksom inte tänkt på att dra ner på festligheterna... hade varit ute flera gånger när jag fick reda på gaviditeten. Sambon frågade nervöst om detta på vårt första besök hos barnmorskan och hon s tydligt att det inte var någon fara och vi inte skulle oroa oss. tror

• MammaHmor
    Anonym (Oroa dig inte) skrev 2022-10-30 08:58:36 följande:

Nope, ingen fara. Jag hade samma fråga med mitt första barn. Hade festat ganska mycket perioden innan jag visste Att jag var gravid. första barnet kom spontant så hade liksom inte tänkt på att dra ner på festligheterna... hade varit ute flera gånger när jag fick reda på gaviditeten. Sambon frågade nervöst om detta på vårt första besök hos barnmorskan och hon s tydligt att det inte var någon fara och vi inte skulle oroa oss. tror

Åh vad skönt att höra! Jag har inte druckit någonting på ett halvår men så skulle vi ha AW och jag hade typ gett upp hoppet för att kunna bli gravid igen och man måste ju leva lite normalt också även fast man försöker bli gravid :) 
Svar på tråden Jag var på fest och rökte