• Anonym (Ida)

Min kompis fick mer glada miner än mig

Jag och min kompis var i ett shoppingcentrum. Kom fram en äldre dam som Frågade vad en affär låg. Hon valde att fråga min kompis om hjälp trots jag log och ville hjälpa henne. Jag var dessutom närmast henne? men icke..
    vi gick in på Ica och de var smakprov. Hon som stod där log och tittade enbart på min kompis och sa att vi fick smaka. Efteråt frågade hon om de va gott. Hon tittade enbart med beundran på min kompis.vet inte ens om hon titta åt mitt håll, trots jag också smakade. När vi satt åt indisk mat senare så kom de fram en kille och sa till min kompis att den där rätten va så god och att han beställt samma. helt random. Dock beställde jag samma rätt. Varför valde han att säga det till henne o inte mig händer jämt att folk ler mot min vän med beundran och nästan inte ens tittar på mig. Vad kan detta bero på? Att jag är ful? Eller ser elak ut??

• Svar på tråden Min kompis fick mer glada miner än mig
  • Anonym (F d Snäll)
    Anonym (Xyz) skrev 2022-10-31 09:39:04 följande:
    vi har förstått din inställning nu. Nu väntar vi på att få höra från TS. 
    Puss 
  • Anonym (F d Snäll)
    Anonym (Xyz) skrev 2022-10-31 09:39:04 följande:
    vi har förstått din inställning nu. Nu väntar vi på att få höra från TS. 
    Här är då en bubblare som hänvisar till ett "vi". Ser effektivt ut. Drar bort fokus från ämnet. Ungefär som att skriva "puss" som svar. 

Svara på inlägg istället om du vill diskutera. Är du intresserad av att tysta behöver du gå någonstans där kommunikationen inte baseras på ord.
  • Anonym (Jättevacker vän?)

Jag har en storasyster som är jättevacker, hon är och har alltid vart det. Var något jag var avundsjuk på för det blev som jag var osynlig bredvid. Alla snubbar ville prata med henne. Jag vet att jag ser bra ut själv också, får mycket uppmärksamhet annars om hon inte är där, men inte med henne med.

Kan säga att den typen av avundsjuka blir väldigt mycket lättare att hantera redan när man är kanske 25. Det svider inte alls lika mycket.

• Anonym (Xyz)
    Anonym (F d Snäll) skrev 2022-10-31 09:44:37 följande:
    Här är då en bubblare som hänvisar till ett "vi". Ser effektivt ut. Drar bort fokus från ämnet. Ungefär som att skriva "puss" som svar. 

Svara på inlägg istället om du vill diskutera. Är du intresserad av att tysta behöver du gå någonstans där kommunikationen inte baseras på ord.
    Jag har redan svarat längre upp i tråden. Man behöver ju inte spamma en tråd med väldigt många inlägg, men by all means, fortsätt och ha en fin dag. 
  • Ocdmänniska

Kan inte citera f d snäll.
    Nej inte vanlig till sättet mitt, men min ocd är inget som syns utåt direkt.  Och det väl du som lever i en narcissistbubbla om du tycker du är speciellare än alla andra. Att du är öppnare än alla andra.

• Anonym (F d Snäll)
    Ocdmänniska skrev 2022-10-31 10:26:02 följande:

Kan inte citera f d snäll.
    Nej inte vanlig till sättet mitt, men min ocd är inget som syns utåt direkt.  Och det väl du som lever i en narcissistbubbla om du tycker du är speciellare än alla andra. Att du är öppnare än alla andra.

Det är en bra poäng, det skulle kunna vara så att det är jag som tycker att jag är mer speciell än andra. Samtidigt: Det är  väldigt svårt att berätta om något man blir utsatt för oftare än andra om det inte syns, eftersom det går att avfärda med att man gör sig speciell, eller är bitter, eller något annat. 

Min förhoppning är ju mera att andra snälla och evigt utnyttjade ska läsa och kunna känna igen, se mönstret. För narcissisterna lever ju på oss. 
  • Anonym (F d Snäll)
    Anonym (Xyz) skrev 2022-10-31 09:55:36 följande:
    Jag har redan svarat längre upp i tråden. Man behöver ju inte spamma en tråd med väldigt många inlägg, men by all means, fortsätt och ha en fin dag. 
    Det kan jag förstå på ett annat sätt, men du skulle ha kunnat berätta om denna din synpunkt på ett trevligare sätt. Det är heller aldrig trevligt att önska någon att ha en fin dag efter att ha varit otrevlig. 
  • Ocdmänniska
    Anonym (F d Snäll) skrev 2022-10-31 10:32:40 följande:
    Det är en bra poäng, det skulle kunna vara så att det är jag som tycker att jag är mer speciell än andra. Samtidigt: Det är  väldigt svårt att berätta om något man blir utsatt för oftare än andra om det inte syns, eftersom det går att avfärda med att man gör sig speciell, eller är bitter, eller något annat. 

Min förhoppning är ju mera att andra snälla och evigt utnyttjade ska läsa och kunna känna igen, se mönstret. För narcissisterna lever ju på oss. 
    Jag tycker det låter som det. Varför ens bry sig eller lägga sådan stor vikt på att man blir som du säger "utsatt" för sånt mer än andra.  Vad spelar det för någon roll? Jag hjälper gärna andra om jag kan. 

Fast man blir väl inte utnyttjad bara för folk ber om hjälp ibland? Tror den tant som frågade mig om hjälp på affären sist inte direkt är en narcissist som utnyttjar mig.
  • Anonym (Xyz)
    Anonym (F d Snäll) skrev 2022-10-31 10:35:13 följande:
    Det kan jag förstå på ett annat sätt, men du skulle ha kunnat berätta om denna din synpunkt på ett trevligare sätt. Det är heller aldrig trevligt att önska någon att ha en fin dag efter att ha varit otrevlig. 
    Men du...är det trevligt att kalla folk som frågar dig om något ute på stan för narcissister? Är det inte lite överdrivet? 

Om jag frågar om vägen till en plats, är jag narcissist då? Jag tror det krävs lite mer för att möta kriterierna för narcissism. 

Det är trist att du inte vill att man ska önska dig en fin dag, men det gör jag ändå. Man får ha olika åsikter utan att den ena är narcissist eller elak. Det är helt okej. 
  • Anonym (F d Snäll)
    Anonym (Xyz) skrev 2022-10-31 10:54:28 följande:
    Men du...är det trevligt att kalla folk som frågar dig om något ute på stan för narcissister? Är det inte lite överdrivet? 

Om jag frågar om vägen till en plats, är jag narcissist då? Jag tror det krävs lite mer för att möta kriterierna för narcissism. 

Det är trist att du inte vill att man ska önska dig en fin dag, men det gör jag ändå. Man får ha olika åsikter utan att den ena är narcissist eller elak. Det är helt okej. 
    Nej, att fråga någon uppfyller naturligtvis inte kriterierna för narcissism, men jag tycker att du gör dig dum nu. Min poäng är att jag är trött på att vara den som ska ställa upp och serva andra, eftersom jag haft den rollen för ofta.
    Om det var mer jämlikt fördelat så hade jag inte haft samma problem med det. Och jag tror att du missförstod: om alla andra också var tillgängliga för frågor skulle hjälpsamheten vara en mer jämnt fördelad egenskap. Nu när så många springer runt i bubblor blir det hög belastning på oss som fortfarande är öppna för kontakt med okända människor.
    Man får gärna önska mig en bra dag om det sker på ett normalt och trevligt sätt. Här blir det till en förolämpning.
  • Idadenfina02

När män flirtar så väljer dom väl den som ser gladast eller vackrast ut. Men när det kommer till tjejer som vill fråga om vägen eller en äldre dam som frågar om klockan, så tror jag knappast att de handlar om att dom väljer ut den som är snyggast. Antingen är det slumpen eller så känns den ena mer vänlig. 

• KyligSynaps

Det är för att hon ser snäll ut. Har mycket o göra med utstrålning. 

Hade ett ex som många kunde sätta sig o snacka med helt random på tåget o så. Förmodligen för att hon är rätt öppen och ganska trevlig. Inte alls lika stor hitchans för människor som försöker vara "all that".

Sen tror jag även att människor gör en bedömning av personer när dom går fram till någon. Vem ser mest vänlig ut. Vem av dem klär sig som jag gillar, o vilken av dom där tjejerna är kåtast? 

Såg något om att det skrevs "försöker vara social, försöker vara andra till lags" Mitt tips är att inte "försöka" så mycket och istället bara försöka bara va. 

Sen är det också jättemånga modellsnygga brudar som har problem med att träffa folk eller få andra o komma fram. Just för att andra ofta har förutfattade om att modelsnyggingar alltid måste vara upptagna. 

Kanske du kan klä dig lite mer som dig själv, o lite mer relaxed?

• KyligSynaps

Edit: skrev försöker vara social, försöker vara andra till lags"

Correction: Du hade skrivit "Är mer frammåt än henne, har mer vänner och status"..

Så du jagar.. Och du har ingen fundering på varför ingen kommer fram. 

Svar på tråden Min kompis fick mer glada miner än mig