• GrönJAX

    Grupper/sidor för återbruk?

    Hej, jag försöker minska min konsumtion av nya prylar och gillar verkligen iden av återbruk. Jag vet att det finns massa olika grupper och hemsidor där folk ger bort saker men skulle verkligen vilja ha tips på bra grupper/sidor som ni använder? 

    Har haft rätt dåliga upplevelser av att använda Blocket och Facebook marketplace just för att ge bort saker och vill därför helst vända mig till grupper där många motiveras av tanken på återbruk. 

    Uppskattar alla tips. 

  • Svar på tråden Grupper/sidor för återbruk?
  • Humpalumpa85

    Om du bor i Stockholms finns PIF-grupper som uppmuntrar till att "piffa", dvs i pay-it-forward-anda ge vidare sånt man inte behöver, med förhoppning om att mottagaren ska ge vidare något annat istället! Alltså inte bytes, utan endast ge vidare. Man kan också söka efter sånt man behöver i gruppen. Men allt är alltid gratis, man får inte ta betalt. Min erfarenhet är att medlemmarna i dessa grupper är väldigt motiverade och peppade på återbruk! Tror det finns i flera områden i Stockholm men här är i alla fall PIF-gruppen där jag bor: www.facebook.com/groups/741288056572926

    Lycka till med återbrukandet! :)

Svar på tråden Grupper/sidor för återbruk?