• Wed 2 Nov 2022 18:29
    1083 visningar
    6 svar
    6
    1083

    BARNLÄNGTAN SOM ÄTER UPP MIG

    Hej jag vet inte riktigt vart eller hur jag ska börja men jag har drömt om barn hela mitt liv, och jag och min man har precis börjat den här månaden (Oktober) att försöka bli gravida. Jag har haft stenkoll på allt, på ägglossning på flytningar osv YOU NAME IT! Jag kan bara inte sluta tänka och längta ännu mer nu när vi på riktigt har börjat försöka, det gör så ont i mig att inte veta än heller om jag har blivit gravid, och tro mig jag vet att det är skittidigt och att det kan ta lång tid men jag behöver bara lite tips på hur man kan hantera detta!
    Finns det också någon här som blivit gravid så fort ni börjat försöka? 

    Mvh ångestfylld barnlängtande kvinna 😩

  • Svar på tråden BARNLÄNGTAN SOM ÄTER UPP MIG
  • Anonym (Tjipp­)
    Wed 2 Nov 2022 18:34
    #1
    +1

    Jag blev gravid på första försöket, sen på andra, sen på fjärde. :) 

  • Wed 2 Nov 2022 18:46
    #2
    Anonym (Tjipp) skrev 2022-11-02 18:34:09 följande:

    Jag blev gravid på första försöket, sen på andra, sen på fjärde. :) 


    Får jag fråga om du hade använt något preventivmedel innan du försökte bli gravid?? 
  • Anonym (Tjipp­)
    Wed 2 Nov 2022 19:01
    #3
    Janyjae skrev 2022-11-02 18:46:37 följande:
    Får jag fråga om du hade använt något preventivmedel innan du försökte bli gravid?? 
    Ja, det hade jag, men precis innan hade jag varit utan i några år, men innan dess åt jag p-piller i 10 år ungefär. 
  • Wed 2 Nov 2022 21:54
    #4

    Är gravid nu, gick på första försöket Hjärta Vi är jätte glada att det gick så snabbt 😃 Speciellt när man så gärna vill vara gravid 😊

  • Wed 2 Nov 2022 22:11
    #5

    Gravid första resp andra försöket. Hade stenkoll på min ägglossning pga att jag får ont och har extremt regelbunden mens. Sen hade vi turen att det funkade, det vet man ju aldrig.  Klart sexet var ju kanske inte det roligaste när man visste att det var nu det gällde! Lycka till

  • Um Hamza
    Wed 2 Nov 2022 22:34
    #6
    +1

    Alltså ta inte det här fel nu, men strax står du där och är gravid, och då kommer du undra varför du var så besatt. Du kanske tom kommer tänka, vill vi det här, vågar vi? När det är verklighet. Det finns inget större än att ha varit du, sen plötsligt är du mamma. Det är overkligt. Men hur som helst så blir det bra, så bli inte besviken när du står där ich undrar varför du är så otacksam :) vi har alla varit där :) 

Svar på tråden BARNLÄNGTAN SOM ÄTER UPP MIG