• Karoli­n Rapp
    Thu 3 Nov 2022 21:38
    2648 visningar
    1 svar
    1
    2648

    Flämtar vid lek

    Hej på er! Jag har haft katter nästan hela mitt liv.Sista 12 åren har jag haft kattungar som både fått gå vidare till katthimlen pga svår sjukdom, samt kattungar som vuxit upp och blivit äldre,dom är min familj helt enkelt.Skaffade en ny familjemedlem,en hane och har blivit orolig.Han är en pigg krabat och leker och rejsar med min äldre katt.Dom jagar varandra och kommer upp i högt tempo (härligt att dom trivs med varandra och busar vareviga dag) Men, så fort jag till exempel använder en laserpekare (för katt)eller använder en fjädervippa, som ska påminna om en fågels rörelse,så blir han väldigt andfådd cirka 5 minuter efter intensiv lek.Det är just när han blir väldigt fokuserad på laserpekaren eller när han vill och hoppar, efter fjädervippan.Kastar jag bollar som han kutar efter,är det inga problem.Ingen av mina tidigare katter har flämtat vad jag kommer ihåg, dom lägger sig och visar att det är nog.Han blev 6 månader i slutet på oktober, har det något att göra med att han är kattunge 

  • Svar på tråden Flämtar vid lek
  • Karoli­n Rapp
    Thu 3 Nov 2022 21:42
    #1

    Kunde naturligtvis inte skriva klart ( kanske Max tecken på hur långt man får skriva?) 
    Har det något med att han är kattunge eller kan det vara något annat? Tid hos veterinär är självklart bokad men dröjer pga kö.Skulle uppskatta råd och tips och vad det kan vara.

Svar på tråden Flämtar vid lek