• Anonym (Elsa)

Börjat med escitalopram

Fått Escitalopram mot ångest/depression.
    Någon här som äter det? 
    Det blir ju värre innan det blir bättre. Känner av ökad ångest. Hur lång tid tog det för er innan det vände? Hur lång tid får man räkna med innan effekt?
    Obs! Inga skräck-historier av er som testat och sen slutat.
  • Svar på tråden Börjat med escitalopram
  • Anonym

Inga skräckhistorier?
    Vill du att vi ska berätta eller inte?

• Anonym (Elsa)
    Anonym skrev 2022-11-04 17:44:41 följande:

Inga skräckhistorier?
    Vill du att vi ska berätta eller inte?

Jag vill höra från dom som använder den idag trots en jobbig insättning. Det är ok.

MEN har inte lust att höra om folk som börjat och slutat pga att den inte funkade/biverkningar. 

fattar du skillnaden?

• Anonym (G)
    Anonym (Elsa) skrev 2022-11-04 17:48:22 följande:

Jag vill höra från dom som använder den idag trots en jobbig insättning. Det är ok.

MEN har inte lust att höra om folk som börjat och slutat pga att den inte funkade/biverkningar. 

fattar du skillnaden?

Du vill alltså endast höra från de som fått det utfallet du hoppas på. 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (G) skrev 2022-11-04 18:09:34 följande:
    Du vill alltså endast höra från de som fått det utfallet du hoppas på. 

Ja, positivt resultat men jag främst ute efter att höra hur länge insättningsbesvär håller i sig å hur lång tid innan det vänder?

e det så fel? jag vet att det inte funkar för en del men är intresserad av att höra om det. Är det så svårt att förstå? Att du ens orkar kommentera.. varför liksom. Lägg energin på annat :)

• Anonym (Elsa)
    Anonym (Elsa) skrev 2022-11-04 18:39:21 följande:

Ja, positivt resultat men jag främst ute efter att höra hur länge insättningsbesvär håller i sig å hur lång tid innan det vänder?

e det så fel? jag vet att det inte funkar för en del men är intresserad av att höra om det. Är det så svårt att förstå? Att du ens orkar kommentera.. varför liksom. Lägg energin på annat :)

*men är INTE intresserad av att höra om det.
  • Habbe

För mig tog det väl ca 2 veckor innan det slutade att bli värre.
    Enda nackdelen sedan  är biverkan som ger ökad aptit och viktuppgång.

• Anonym (Elsa)
    Habbe skrev 2022-11-04 18:56:57 följande:

För mig tog det väl ca 2 veckor innan det slutade att bli värre.
    Enda nackdelen sedan  är biverkan som ger ökad aptit och viktuppgång.

Ok tack för svar :)
  • Anonym (A)
    Anonym (Elsa) skrev 2022-11-04 17:29:33 följande:
    Börjat med escitalopram
    Fått Escitalopram mot ångest/depression.
    Någon här som äter det? 
    Det blir ju värre innan det blir bättre. Känner av ökad ångest. Hur lång tid tog det för er innan det vände? Hur lång tid får man räkna med innan effekt?
    Obs! Inga skräck-historier av er som testat och sen slutat.
    Hej! Jag äter det sedan 1 år tillbaka och den har hjälpt mig så mycket! Insättningen var jobbig. Mådde inte sämre psykiskt men fick andra biverkningar. Biverkningar som fortfarande finns kvar är svårt att få orgasm och att jag inte har så mycket aptit. Dock äter jag p-piller så från dom får jag aptit. 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (A) skrev 2022-11-04 20:04:55 följande:
    Hej! Jag äter det sedan 1 år tillbaka och den har hjälpt mig så mycket! Insättningen var jobbig. Mådde inte sämre psykiskt men fick andra biverkningar. Biverkningar som fortfarande finns kvar är svårt att få orgasm och att jag inte har så mycket aptit. Dock äter jag p-piller så från dom får jag aptit. 

Hur länge höll insättningen på? 

efter hur lång tid började du må bättre kände du?

• Anonym (Aj)

Den medicinen förstör en människa så många som mår dåligt. blir mer deprimerade pga viktökning. 

• Anonym (A)
    Anonym (Elsa) skrev 2022-11-04 20:23:10 följande:

Hur länge höll insättningen på? 

efter hur lång tid började du må bättre kände du?

Vet inte exakt men kändes som en evighet för mig. Skulle säga att mina självmordstankar försvann efter 3 månader eller mer med medicinen. Men då hade jag mått dåligt i tre år. 
Svar på tråden Börjat med escitalopram