• Bebis Lindberg

Behöver inspiration på namn som passar tillsammans med Loke, Freja och Agnes,

Hej jag väntar mitt tredje barn och sambon sitt andra. vi har tre barn sen innan och dom heter Loke, Freja och Agnes, nu väntar vi ett småsyskon i mars och skulle vilja ha förslag som passar ihop med dessa namnen😊. tack på förhand 

• Svar på tråden Behöver inspiration på namn som passar tillsammans med Loke, Freja och Agnes,
  • Anonym (Babs)

Hm, småknepigt eftersom Agnes sticker ut och inte riktigt hör ihop med Freja och Loke. 

På vilket sätt vill du att namnen ska passa ihop? 

Om jag hade velat att syskonens namn skulle passa ihop skulle jag i vart fall inte valt ett fornnordiskt namn till nästa barn. Då blir det bara ännu mer tydligt att Agnes sticker ut. 

• Anonym (*)

Hilding, Sigvard, Sigurd, Vidar, Egil, Einar, Folke, Torsten

Dagny, Sigrid, Hulda, Dagmar, Saga, Astrid, Solveig, Unni

• Anonym (J)

Elsa
    Majken
    Hilda
    Ester
    Klara
    Vera
    Edith
    Hedda
    Selma

Ivar
    Joar
    Arvid
    Eskil
    Olle
    Ture
    Ulrik
    Verner
    Oskar
    Malte
    Edvin

• fluu

Den genomgående röda tråden saknas ju, men jag tänker mjukt, kort  och sött med inslag av nordiskt:

Vide, Sigge, Odin, Valde, Sixten, Algot, Ebbe, Ivar, Olle.

Hilda, Signe, Tuva, Vera, Majken, Alma, Elin, Juni, Isa, Alva.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Bebis Lindberg

Agnes är min sambos barn sen innan och mina är Loke och Freja därav passar dom inte nu men ev då att man försöker matcha med Agnes kanske så det blir bättre.

• trollhona
    Bebis Lindberg skrev 2022-11-06 13:15:14 följande:

Agnes är min sambos barn sen innan och mina är Loke och Freja därav passar dom inte nu men ev då att man försöker matcha med Agnes kanske så det blir bättre.

Agnes är ju ändå rätt etablerat som svenskt namn även om det har grekiskt ursprung. De andra är fornnordiska.
    Så jag skulle föreslå Maja / Maia som namn, då det både tillhörde det fornnordiska namnen och även förekom i grekiskan. Så har ni "bundit ihop" namnen med ett gemensamt.
  • Maximen

Loke, Freja, Agnes och...

Ronja
    Vera
    Vanna
    Hanne
    Olga
    Daga
    Runa

Love
    Jon
    Dag
    Didrik
    Ivan
    Fans

2cute2Bstr8
  • Loke o Alexander

Vad roligt, vi har också en Freja och Loke. Och en Alexander, det passar kanske inte så bra med de fornnordiska namnen, men vi fastnade för Alexander för att det är klassiskt. 

Nu väntar vi en flicka. Funderar på Vera. Andra fina namn (några av dem) vi (jag) gillar är: Villemo, Ingrid, Signe, Vida och Sia

Fina killnamn vi hade på listan: Folke, Sam, Vidar, Victor, Idris och Tristan

Svar på tråden Behöver inspiration på namn som passar tillsammans med Loke, Freja och Agnes,