• Anna k123

    orolig tjej

    hej jag och min kille hade en diskussion hur det skulle vara om vi skaffade barn. han nämner då att han skulle iallafall gå ut träffa vänner och dricka 3 gånger i månaden vilket jag tycker låter mycket om man har en tjej som ligger hemma gravid. jag själv blir rädd för sånna svar känns inte alls stabilt och som att hans "festliv" är så viktigt för honom. han är alltså 36 år.

  • Svar på tråden orolig tjej
  • Friger
    mammatill6 skrev 2022-11-06 15:51:36 följande:
    Att som vuxen gå ut 3 gånger i Månaden är inte mycket. Är det mängder alkohol det handlar om så säger ts inget om det Många vixna dricker varje helg hemma. Är väl lika skadligt. A
    Phu, blir trött av bara tanken att gå ut 3 gånger i månaden!

    Nä, framgår inte hur mycket alkohol det är. Mina fördomar säger mig att många som är ute ofta även dricker mycket när de är ute. Men här vet vi ju inte.

    Dricker du lika mycket hemma en helg som när du är ute på krogen med kompisarna?
  • mammatill6
    Friger skrev 2022-11-06 16:28:35 följande:
    Phu, blir trött av bara tanken att gå ut 3 gånger i månaden!

    Nä, framgår inte hur mycket alkohol det är. Mina fördomar säger mig att många som är ute ofta även dricker mycket när de är ute. Men här vet vi ju inte.

    Dricker du lika mycket hemma en helg som när du är ute på krogen med kompisarna?
    Var skrev jag att jag är ute så mycket?
  • Kockobello
    Friger skrev 2022-11-06 16:28:35 följande:
    Phu, blir trött av bara tanken att gå ut 3 gånger i månaden!

    Nä, framgår inte hur mycket alkohol det är. Mina fördomar säger mig att många som är ute ofta även dricker mycket när de är ute. Men här vet vi ju inte.

    Dricker du lika mycket hemma en helg som när du är ute på krogen med kompisarna?
    Det är mest alkisar, inte "vanliga" personer.
  • Friger
    mammatill6 skrev 2022-11-06 16:30:10 följande:
    Var skrev jag att jag är ute så mycket?
    Nä, jag påstod inte det heller. Var inte min mening att det skulle framstå som det. Men du tycker inte heller att det är mycket att gå ut 3 gånger i månaden.

    Men om du är ute med kompisarna på krogen. Dricker du normalt sett lika mycket som du gör en hemmakväll på en helg?
  • Tukt

    Som Tecum är inne på ovan, så tycker jag det beror mycket på vad man lägger i begreppet.
    Att någon går ut lite light, typ en AW eller hem i skaplig tid och skick, ja då är inte tre gånger så mycket. Snarast hälsosamt för en själv och relationen
    Men är det hela natten, till ap-nivå, så kommer det slita på alla inblandade.
    Å andra sidan är det där en bedömning man gör innan man skaffat barn. När man väl sitter där med barn brukar folk prioritera rätt annorlunda.
    Men det viktiga är att se behovet. Risken kan ju vara att man som förälder sitter och dricker kvällstid, efter barnet somnat. Det är ju en klassiker.

  • Svw

    Alltså? låt oss säga att en månad har 4 helger. Då är det 8 helgdagar man kan gå ut på. Han går ut på 3, och i rättvisans namn får du också 3 dagar. Då finns det bara 2 dagar kvar. Hur vill man att ens barn ska komma ihåg sina barndomshelger? Aldrig något gemensam fredagsmys? Trött på karlar som tror att livet ska fortsätta som vanligt efter barn. 

  • Kockobello
    Svw skrev 2022-11-07 19:46:04 följande:

    Alltså? låt oss säga att en månad har 4 helger. Då är det 8 helgdagar man kan gå ut på. Han går ut på 3, och i rättvisans namn får du också 3 dagar. Då finns det bara 2 dagar kvar. Hur vill man att ens barn ska komma ihåg sina barndomshelger? Aldrig något gemensam fredagsmys? Trött på karlar som tror att livet ska fortsätta som vanligt efter barn. 


    Och kvinnor som avlar på dom.
  • pappersdocka
    Svw skrev 2022-11-07 19:46:04 följande:

    Alltså? låt oss säga att en månad har 4 helger. Då är det 8 helgdagar man kan gå ut på. Han går ut på 3, och i rättvisans namn får du också 3 dagar. Då finns det bara 2 dagar kvar. Hur vill man att ens barn ska komma ihåg sina barndomshelger? Aldrig något gemensam fredagsmys? Trött på karlar som tror att livet ska fortsätta som vanligt efter barn. 


    Man kan väl gå ut i veckan och ta ett glas också  behöver väl inte vara på en helg? 

    Var väl kanske lite oklart formulerat från ts vad som menas med ut och dricka från ts.
    Går man på aw efter jobbet och tar ett glas med polarna så är 3 ggr i månaden inte alls särskilt mycket.  Ska man ut på krogen till kl 5 varje helg är det en helt annan grej.
  • Svw
    pappersdocka skrev 2022-11-07 21:35:29 följande:
    Man kan väl gå ut i veckan och ta ett glas också  behöver väl inte vara på en helg? 

    Var väl kanske lite oklart formulerat från ts vad som menas med ut och dricka från ts.
    Går man på aw efter jobbet och tar ett glas med polarna så är 3 ggr i månaden inte alls särskilt mycket.  Ska man ut på krogen till kl 5 varje helg är det en helt annan grej.

     


    Ja det är ju viss skillnad att ta en aw på en tisdag och vara hemma i rimlig tid och kanske till och med säga godnatt till barnen och vara ute och festa hela natten. Begreppet gå ut och dricka tolkar jag som att man tänker bli full, och TS skriver ju ?festliv?. Alltså själva drickandet är viktigt. Hade hon skrivit gå på bio 3 gånger i månaden tror jag ingen hade reagerat. 

  • linnerle
    Anna k123 skrev 2022-11-06 14:32:47 följande:
    orolig tjej

    hej jag och min kille hade en diskussion hur det skulle vara om vi skaffade barn. han nämner då att han skulle iallafall gå ut träffa vänner och dricka 3 gånger i månaden vilket jag tycker låter mycket om man har en tjej som ligger hemma gravid. jag själv blir rädd för sånna svar känns inte alls stabilt och som att hans "festliv" är så viktigt för honom. han är alltså 36 år.


    Om du skaffar barn tillsammans med den här killen måste du ta dig en riktig funderare på hur det blir att bli ensamförälder. Det är inte frågan OM men NÄR detta förhållandet tar slut.


    Och sen - det är egoistiskt att skaffa barn på så "lösa" premisser. Ett barn förtjänar nämligen en trygg uppväxt.

  • Tukt
    linnerle skrev 2022-11-08 13:55:54 följande:

    Om du skaffar barn tillsammans med den här killen måste du ta dig en riktig funderare på hur det blir att bli ensamförälder. Det är inte frågan OM men NÄR detta förhållandet tar slut.


    Och sen - det är egoistiskt att skaffa barn på så "lösa" premisser. Ett barn förtjänar nämligen en trygg uppväxt.


    Nu är ju det här ytterligare en diskussion där trådstartaren går in, gör ett inlägg och sedan försvinner. Kanske den attityden säger en del om hur vida man är lämpad att skaffa barn också. Kanske inte.
    Men, i vilket fall. Det finns ju inget i TS små spretiga rader som ger en antydan om varken det ena eller andra. Många, inklusive jag själv har ju ifrågasatt i fall dessa tre tillfällen per månad är en afterwork som slutar tidigt, eller veritabla fylleslag hela natten lång.
    Så varför måla upp rena fantasifostret?
Svar på tråden orolig tjej