• Snelhäst

    30 år, första gången man är gravid och skäms över att det blir abort

    Ja som rubriken lyder så känner jag mig helt upp och ner. Känner mig dömd innan jag ens tänkt att det blir abort.

    Skäms över tanken att veta att det finns folk därute som kämpar med graviditet och här vill man genomgå abort. Även om det är min ensak så är jag rädd att bli dömd hos barnmorskan. Förstår inte ens vad jag får dessa tankar ifrån!


    Tänkte därför fråga, vad frågar barnmorskan vid första besöket utan att behöva skriva in sig där på mottagningen?

    Lite kort bakgrund om mig, gjorde slut med min kille för ca 2 veckor sen. Hade min senaste mens den 1/10. Har tidigare haft krångel att mensen varit sen, men högst sen som 5 dagar. Graviditetstesten igår och idag, båda visar positivt. Clearblue visar 2-3 veckor, oklart vad det menas?

    Jobbar och studerar heltid. Känner mig misslyckad över att jag inte skyddade mig tillräckligt bra.


    Ville skriva av mig, känner mig ensam.


     


     

  • Svar på tråden 30 år, första gången man är gravid och skäms över att det blir abort
  • bananmilkshake

    Du ska absolut inte skämmas. Jag fick flera missfall innan mitt barn och jag hade aldrig skammat någon som velat eller behövt genomgå en abort, aldrig! Alla har olika liv och förutsättningar. 2-3 veckor på testet betyder att det var så många veckor sedan din ägglossning. 

Svar på tråden 30 år, första gången man är gravid och skäms över att det blir abort