• PrettyTiedUp

    Först svagt positivt gravtest, sen neg, är det kört?

    Hej!
    Tog ett babyplan early graviditetstest igår morse (ÄL+11) och blev glad då jag faktiskt såg ett streck, om än svagt.
    Testade imorse (ÄL+12) igen med babyplan early igen men denna gång negativt. Tog för säkerhetsskull även ett från graviditetskollen, testa tidigt men negativt.

    Kan det vara så att det först visar positivt, sen negativt och man är gravid ändå? Att det om några dagar visar positivt igen? 


    Har inte fått mens än, har en lutealfas på mellan 10-14 dagar, så senast fredag borde mensen INTE komma.

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Först svagt positivt gravtest, sen neg, är det kört?
  • Jag är bara jag

    Lutealfasen brukar inte ändras alls eller med max en dag. Hcg är jättelågt i början och det kan skilja bara för att man kissat för ofta eller druckit. Vänta 2 dagar till med nästa test.

  • PrettyTiedUp

    Jag är bara jag; tack för ditt svar <3 
    Enligt FF är min lutealfas på 10-14 dagar, enligt NC ungefär 12 dagar och enligt mig själv också 12 dagar, i genomsnitt. 
    Jag får testa i övermorgon igen. 

  • Jag är bara jag
    PrettyTiedUp skrev 2022-11-08 14:12:42 följande:

    Jag är bara jag; tack för ditt svar <3 
    Enligt FF är min lutealfas på 10-14 dagar, enligt NC ungefär 12 dagar och enligt mig själv också 12 dagar, i genomsnitt. 
    Jag får testa i övermorgon igen. 


    Det är som sagt extremt ovanligt att det skiljer 4 dagar, men en fas på 12 dagar är helt normalt. HCG dubblas var 3.e dag så väntar man 2 dagar brukar testen vara tydligare.
  • PrettyTiedUp

    Uppdaterar, fick mens idag. Vet inte varför jag fick svagt positivt på testet. Spökstreck eller verkligt svagt positivt, det kommer jag aldrig få veta. 

Svar på tråden Först svagt positivt gravtest, sen neg, är det kört?