• Friendsandfamily

    Vandring i början av december!

    Hej alla, 


    Tänkte höra med er lite om vandringstips i början av december.


    Jag ska tillsammans med några vänner ta oss ut till fina miljöer under 1-2 dagar utanför Stockholmsområdet och undrar lite vad ni har för tips på häftiga miljöer som gärna speglar på olika element av svensk natur. 


    För att tillägga så är några inte från Sverige så det hade varit häftigt att blanda både höga "berg", vatten och mäktiga skogar. Kan tänka mig att några vill ta bilder under vandringens gång. Glad


    Kom gärna med massor av tips och inspiration så jag kan kolla upp lederna. 


     


    / Malte

  • Svar på tråden Vandring i början av december!
  • Friger

    Upplandsleden

    Mäktiga berg och skogar runtomkring Stockholm? Har nog missat dem i så fall! :D

    Men Uppland är fint i vart fall! Nära från Stockholm! Mer skog också!

    Fjällen är fint men skulle vara försiktig så här års om du inte är nära bil eller har vana av kyla och snö.

  • Anonym (Stockholmare, upplänning, europé och jordbo)
    Friger skrev 2022-11-09 12:39:12 följande:

    Upplandsleden

    Mäktiga berg och skogar runtomkring Stockholm? Har nog missat dem i så fall! :D

    Men Uppland är fint i vart fall! Nära från Stockholm! Mer skog också!

    Fjällen är fint men skulle vara försiktig så här års om du inte är nära bil eller har vana av kyla och snö.


    Ja, Stockholm ligger nära Uppland. Faktum är att så gott som hela Stockholm, staden alltså och länet norr om stan, ligger i landskapet Uppland. Gränsen till Södermanland går någonstans strax söder om Söder.
  • Friger
    Anonym (Stockholmare, upplänning, europé och jordbo) skrev 2022-11-09 13:53:54 följande:
    Ja, Stockholm ligger nära Uppland. Faktum är att så gott som hela Stockholm, staden alltså och länet norr om stan, ligger i landskapet Uppland. Gränsen till Södermanland går någonstans strax söder om Söder.
    Jo, sant när du säger det. Tänkte på Uppsala län.

    Bor man där så brukar man förtränga all gemenskap med Stockholm. :D
  • Anonym (Stockholmare, upplänning, europé och jordbo)
    Friger skrev 2022-11-09 15:21:10 följande:
    Jo, sant när du säger det. Tänkte på Uppsala län.

    Bor man där så brukar man förtränga all gemenskap med Stockholm. :D

    Jo, det är ju allmänt utbrett att säga Uppland om Uppsala län - kan nog t.o.m. ha hänt undertecknad någon gång. Uppsalabor brukar kunna bli lite stötta när jag en smula Stockholms-arrogant påpekar att Uppsala är Stockholms största förort och att det de pratar är stockholmska.


    Fast med det sagt så gillar jag verkligen Uppsala, Sveriges fjärde stad men en liten storstad med intressant historia, trevliga traditioner och inte bara landets utan Nordens äldsta universitet.

  • Anonym (Man)

    Vandringsvänner grupp facebook 
    ensamvandring 

    finns det många tips 

Svar på tråden Vandring i början av december!